Biltong

heeft iemand enig idee of het is toegestaan door de nederlandse douane om biltong van uit ZA meetenemen ??

Nee! Officieel niet, helaas

bedankt voor je snelle reaktie
grtj Frans:zon02:

Vacuum verpakt mag toch wel? Kun je zelfs op de luchthavens nog kopen…

Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Nee is etenswaren, en die mag je niet invoeren officieel dus!

op de luchthaven kun je ook pate van beschermde dier soorten kopen maar als je er mee gepakt word heb je en probleem
Ik ben via de ambtelijke molens 2x min van landbouw /post bus 51/etc wat een gedoe om een simpele vraag bij de douane terecht gekomen (0800nummer ) en daar zeiden ze dat het verboden was omdat het een vleesproduct is
het vreemde was dat ik ze moest uitleggen wat Biltong is dus ik heb er een raar gevoel aan over gehouden ik denk dat ze nee zeggen om er van af te zijn ik krijg niets zwart op wit wie weet er meer?
Hoe kan de firma Die Spens in Arnhem het dan wel verkopen prima spul hoor ik heb div daar gehaald ,maar bijv geen koedoe of struisvogel.>>>

Met een officiele import vergunning kan je dat zeker invoeren. En Biltong is een vleesproduct en mag (officieel) niet worden meegenomen. Als men pate en biltong verkopen op d eluchthaven, betekend nog niet dat je het mag invoeren in je eigen land.

groet uit Kyalami

duidelijk dus bedankt voor de info grtj Frans>>>

ik heb het tot nu toe gewoon meegenomen. kwestie van hoeveelheid en pakkans denk ik. ook stuurt een vriend uit ZA van mij eens per jaar een mega zak naar me op. lekker chilli bites!
maarja officieel he…
er is trouwens een bedrijfje in amersfoort die het ook verkoopt (en andere ZA producten)

ik heb het ook meegenomen maar was nieuwsgierig of er problemen kunnen ontstaan bij de douane ,
Het bedrijfje dat je bedoeld is Die Spens in Amersfoort (is beperkt open , zie de site) heb er zaterdag nog biltong gehaald en vacuum laten verpakken verkopen ook Nederburg wijn en chillibites grtj Frans

Misschien een idee om de biltong naar jezelf op te sturen vanuit ZA, als je niet weet hoe de douane ermee omgaat.
…Dat is natuurlijk als de biltong het redt tot aan het postkantoor… bij ons is zo’n zak altijd veels te snel leeg… :lol:

Groet, Linda

Pas op voor invoerrechten!:zon02:

Wij hebben zelf biltong gemaakt, ging best makkelijk en leuk om te doen!!!

Ik denk dat wanneer je de voorverpakte biltong koopt die op de luchthaven te koop is, en dit dan aangeeft bij de nederlandse douane het toegestaan is.

En anders pak je het toch gewoon in je grote koffer in? Net zoals de drop/etc.

Succes ermee >>>

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

bedankt heb ik inmiddels gedaan ben net terug 3weken (reis >>>verrassend anders )
genoten
denk er over om volgend jaar weer te gaan
Groetjes Frans