We willen van Bangkok (eigenlijk vanaf Kanchanaburi) naar Chiangmai. Eerst wilden we de nachttrein pakken maar aangezien ik toch wel op zie tegen de reis en dan vooral de duur er van gaan we denk ik vliegen. Maar ik baal wel dat ik de treinreis mis, beetje dubbel dus. Het lijkt me namelijk prachtig om met de trein door Thailand te reizen, de sfeer en het landschap lijken me gewoon geweldig (al zouden we s’nachts nog niet veel hebben gezien;))
We zijn straks een week in Chiang Mai, weet iemand een leuke trein trip vanaf Chiang Mai? Dus gewoon een tripje van een paar uur op z’n hoogst en dan door mooi landschap. Het leukst zou natuurlijk zijn als we eindigen bij een mooie/bijzondere stad.
Lamphoon,heeft een unieke Mon-tempel, de Wat Kukut. Het is origineel 13de eeuws en zowat het enige originele in Thailand. Mooier is wellicht de Wat Phra That Haripunchai dat opvalt door zijn chedi van bijna 50 meter hoog. Opvallend is de gouden parasol (Birmaans). Het is een 1000 jaar oude tempel maar die verschillende malen werd her- of verbouwd. In een van de bijgebouwen zal je een liggende Boeddha zien en in een ander zie je de grootste gong van de wereld.Het stadje is niet ver gelegen van Chiangmai Esther(28km)bussen vertrekken om de 20minuten vanuit Chiangmai(chiang puek station)of je kunt met de blauwe pick up samlors voor 10bath naar Lamphoon!!Was nog vergeten te vermelden dat je in Hang Dong(12km) van Chiangmai allerlei houtsnijfabriekjes kunt bezoeken(echt de moeite waard)heb thuis verschillende houten beelden staan(grote arenden,olifanten,een mooie tafel)
Wat je ook nog kan doen Esther is een warmwaterbron gaan opzoeken,namelijk de hotsprings van Sankamphaeng!! Echt de moeite waard,ben er nog geweest in februarie samen met vrienden van mijn vriendin.Hoe te geraken?Sankamphaeng Hot Spring ligt 25 kilometer van Sankamphaeng district en 40 km van Chiang Mai.
We zijn wel met de auto naar daar toe gereden,maar voor 300bath kan je daar naar toe met de red-pickup taxies!
Het stadje Lamphoon kan men bereiken met:trein,bus en blauwe pick-up samlors(prijs voor het laatste dacht ik 10bath)ben niet zeker.
Sankamphaeng hotspring is alleen maar te bereiken met bus,red pick ups en auto!
Hang dong ligt niet ver vanaf Chiangmai,kan men bereiken met red pick-ups en bus.
Voor info betreffende Lamphoon,heb in het reisinformatie Thailand het één en ander staan+2filmpjes,zodat de mensen een impressie hebben,wat er zoal allemaal te zien is in Lamphoon! http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=95715
Om een idee te hebben hoe het daar allemaal aan toe gaat in Sankamphang warm waterbronnen…een filmpje!!
Veel kijkplezier;Esther!
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“ght5a3yX3GY” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>