bijkomende kosten vliegtickets

Ik erger mij aan de bijkomende kosten van boekingssites per ticket:
Cheaptickets.nl:
customer service pakket € 25,-
dossierkosten € 20,-
ticket opslag € 1,-
belastingen opslag € 1,-
Totaal € 47,- extra

Tix.nl:
customer service kosten € 19,50
1 jaar abonnement National Geografic gratis

Schiphol.tickets.nl:

Wie heeft ervaring met sites die niet of veel minder extra kosten in rekening brengen ? Zo ja, welke sites zijn dat ?

Er zullen er vast meer zijn, maar ik heb in dit opzicht goede ervaringen met Ebookers, wat je ziet is wat je betaalt. Maar uiteraard gaat voor niets alleen de zon op, hun vluchtprijzen zijn meestal net iets hoger, die kosten zitten er dan gewoon in verwerkt. Maar desondanks komt het onder de streep meestal toch goedkoper uit.

Ook direct boeken bij de airline kan soms schelen, al verschilt ook dat van geval tot geval.

Wat zijn precies de bijkomende kosten bij Ebookers ?

Ik zie bij budgetair.nl:
airline reservation fee € 17,50
administratiekosten € 12,50

Even een retourvlucht naar Beijing opgezocht, bij Cheaptickets is die €567,99 (waar dus nog kosten bijkomen), dezelfde vlucht bij Ebookers €597,93 (de uiteindelijke prijs). Een kleine €30 dus.

Tweede testje, retourtje Istanbul. Bij Cheaptickets €158,09, bij Ebookers €163,09. Nog maar €5. En ook een derde test naar New York geeft een dergelijk verschil.

Het verschilt dus van geval tot geval, er is geen vast bedrag aan kosten bij Ebookers in de prijs opgenomen. Altijd dus even vergelijken, maar je hebt in ieder geval geen vervelende verrassingen achteraf meer, dat die goedkope vlucht toch stiekem niet zo goedkoop blijkt.

Ik ben bezig met het maken van een overzicht van de kosten per aanbieder:

http://vliegplein.nl/vliegtickets/

Aanvullingen zijn welkom!

Ik boek gewoon zoveel mogelijk rechtstreeks bij de operator zelf… Dan heb je die kosten niet volgens mij… In ieder geval niet opgevallen zeg maar.

Kwestie van vergelijken. Soms zijn de goedkoopste tickets (minst flexibele voorwaarden) niet meer beschikbaar bij de airline zelf, maar heeft een boekingssite nog wel wat van die tickets over, of krijgt een staffelkorting. Kwestie van goed vergelijken dus.

Zeker niet boeken bij WTC:
59 euro p.p customer service charge
+25 euro boekingskosten

MAAR NOG ERGER: ZE BELLEN NADAT JE GEBOEKT EN BETAALD HEBT OP;

*hELAAS U BOEKING KAN NIET DOORGAAN VOOR DEZE PRIJS, U HEBT NA 22.30 UUR GEBOEKT, BLA BLA MAAR WE KUNNEN HET WEL BIEDEN VOOR 300 EURO MEER !!!

grrrrrr*