Bij de televisie in Illinois

Hoi ik ben nu 15 jaar.
Ik wil sinds mijn 12e in de USA wonen/werken.
No doubt about it

Ik heb deze site al wel 100 keer doorgelezen.
Hoe je aan een greencard komt enz.
Nu heb ik sinds een maand of 3 een Penpal.
Zij komt uit Illinois en is even oud als mij.

Nu ben ik de beste in mijn klas met engels (ik sta een 8,7 gemiddeld)
Maar alsnog is er een beetje een taalbariere tussen dat meisje en mij.
Ik kan wel met haar praten maar ik kan nou niet even een grapje ofzo maken.

Ik heb al besloten dat ik bij de televisie wil, een news achor(nieuwslezer) of reporter(journalist) worden zie ik wel zitten.
Daar zet ik mijn hoofd dan ook niet van af.

Ik wil echt graag weg uit dit K*T land, met al die domme regels en wetten.
De USA is mijn thuis.
Nou kan ik via de lottery(laat dat eigenlijk maar weg, te kleine kans)
Via trouwen wat ik graag zou willen.
En via werk wat mij ook niet echt aanspreekt.

Ik zou het liefste met een amerikaanse trouwen( duurt nog wel een jaartje of 10/11)

Ik ga tot mijn 24 studeren en wil daarna gelijk bezig gaan met emigreren.
Hebben jullie tips.
Ik zou graag voor mijn 26/27 in de USA wonen. >>>:vak01:

Kevin

Allemaal goede en ambiteuze plannen. Maar, zoals ik graag mag zeggen, droom wel met je ogen open.

Engels: je zult meer nodig hebben dan middelbareschoolengels. Ik kan grapjes maken en zelfs woordspelingen, maar daar heb ik wel acht jaar Engels studeren en veel contact met Engelssprekenden voor nodig gehad. Om daar wat aan te doen kun je mogelijk gaan proberen een jaartje Amerikaanse Highschool te doen, daar zijn allerlei instanties voor, AFS, EF en anderen in Nederland, gaan maar eens googelen.

Dat jaar is ook een goed begin voor het verliezen van je Nederlandse accent. Aan mij is nog altijd te horen (na 35 jaar VS), dat Engels niet m’n moerstaal is (zoals ze in Amsterdam zeggen). Ik heb jaren geleden Engels gegeven aan een Nederlandse middelbare school (Rijksscholengemeenschap Purmerend) en ik had een meisje in de klas die een jaar in de VS had gewoond en dat kon je heel goed horen.

Ik zou je daarom aanraden om: een middelbare school uitwisselingsjaar te doen, dan Engels en/of Amerikanistiek gaan studeren, ook met stages in de VS. En, ander voordeel, tijdens die studies kan je veel meer meisjes leren kennen dan die ene die je nu in Illinois kent. Wat je kansen om de “ware” te vinden alleen maar vergroot. (Ik ben bijvoorbeeld blij dat ik niet ben blijven hangen aan een meisje die ik kende toen ik 15 was, en zelfs niet een meisje waar ik een (te) lange relatie heb gehad toen ik 25 was!)

PS. Waarom iedereen naar de TV wil, ontgaat mij als radiomens altijd. Ik heb veel radio gedaan (Wereldomroep, Tros radio indertijd en hier in de VS ‘community radio’ - radio gemaakt door vrijwilligers). Da’s veel leuker, je kunt vrijwel alles zelf doen, vooral tegenwoordig via de computer, niet meer met de ouderwetse bandjes. En met een kleine bandrecorder verstoor je veel minder. Als radioverslaggever ben ik vrijwel onzichtbaar, als mensen met die tv camera’s binnenlopen, begint iedereen plotseling heel anders te doen en is de echte sfeer eigenlijk weg.

Succes.

En voor news anchor man wordt doorgaans toch een vloeiend, niet-Nederlands-geaccentueerd Engels verwacht, wat erg lastig is. Ik heb het geluk gehad dat ik al vanaf mijn 9e jaar uitwisselingsprojecten in Engeland heb gedaan, dus ik kan inmiddels een goed Engels (inclusief de taalgrappen), maar je zult altijd een klein accent in mij blijven horen (gelukkig denken de Franstaligen alsnog vaak dat ik uit het Engelstalige deel van Canada kom :D).
Accenten afleren is ver-schrik-ke-lijk moeilijk.

Wat ik je ook al vele malen heb verteld: ga eerst uitgebreid Amerika bezoeken en er tijdelijk werk doen (WOOFFen). Amerika is niet altijd zo rooskleurig als de Europeaan het ziet. Je moet je ook niet blindstaren op een land, alleen maar omdat je weg wilt uit Nederland, daarmee kun je ook wel eens bedrogen uitkomen. Met een Amerikaan trouwen alleen maar om Amerika binnen te komen is ook een slechte reden voor een huwelijk.

Ik wil niet zeggen dat je het niet moet proberen, maar staar je niet blind!

1 like

Nee, je moet het niet zien als dat ik alleen met een Amerikaanse trouw om het land binnen te komen.

Ik vind het gewoon hele leuke mensen en daarom trouw ik liever met een amerikaanse dan met een nederlandse.
Het is niet alleen om het land in te komen.
Ik wil wel met de ware trouwen,

Ik wil graag bij de televisie, hoeft niet perse news anchor maar gewoon wel bij de tv.

Zoals reporter of weather man
Ook is traffic reporter een oplossing.
En ik probeer echt wel met mijn ogen open te dromen hoor.
Maar ik heb geleerd dat als je iets echt graag wilt, dat het wel lukt:wereld:

Maar brits-engels is heel erg anders dan amerikaans-engels hoor
Brits heeft een verschrikkelijk accent en amerikaans is lekker zwaar en ze hebben ook andere woorden.

Eigenlijk zijn het twee aparte talen.
Ik vind het amerikaans veel beter.
En misschien leer ik nog wat van mijn penpal?
10 jaar is lang :zon02:

Dan kan je het beste Amerikanistiek gaan studeren, in Nijmegen bijvoorbeeld. Dan leer je (bijna)accentloos Amerikaans Engels, en krijg je kansen genoeg om voor langere tijd in Amerika te gaan studeren. En geloof me… het is een leuke studie hoor :slight_smile:

Het probleem is dat ik ook al de opleiding journalistiek wil gaan volgen op het HBO dus
Ik moet eerst nog MBO

Dat moet ik even uitgaan zoeken dan.

Ik zag dat je met Amerikanistiek ook redacteur kon worden dus dat komt even goed uit.
Hoe oud ben ik dan als ik van school af kom

Volgens mij 28 denk ik

ik ben 16 als ik van VMBO-TL af kom
dan 4 jaar mbo- 4 jaar hbo- en dan amerikanistiek