bij de mensen thuis

Hola chico’s y chica’s,

We hebben een fantastische reis gemaakt door Mexico Guatemala, Belize. :nod:

Heb nog lang niet genoeg gezien en ga dus over 1,5 jaar terug naar de eerste twee landen. Hoop dan wel wat beter spaans te spreken :lol: . Ga op zoek naar een cursus latijns amerikaans- spaans.

De volgende keer willen we in guatemala graag bij een gezin thuis logeren. We hebben gezien dat Baobab dit in z’n programma heeft maar wij willen weer zelf reizen. Dat is erg goed bevallen.

Weet iemand hoe je zelf zo’n nacht logeren regelt? (Baobab deed dit in Toto, tussen San Christobal en Antigua in)

Graag jullie ervaringen hiermee, liefst dus in de buurt van San Christobal- Lago Atitlan- Antigua.

Alvast bedankt, Figaro.

Antigua (hoog aangeschreven voor de taalscholen) ligt vol met bureautjes die een verblijf bij een gastgezin regelen in combinatie met een cursus spaans.
Je kan dit alles ter plekke regelen, dus een (dure) reisorganisatie is hiervoor niet nodig.

Zoiets gebeurd vanzelf en moet je niet gaan regelen, meestal als je gewoon jezelf bent nodigen mensen je thuis uit. (ik was wel in mijn ééntje dus dan gebeurd het iets sneller)

Baobab is een prima organisatie maar ik zou lekker zelf op pad gaan!

Gewoon er heen gaan en daar na een taal school gaan. Taal scholen bieden bijna altijd de opties om in een gastgezin te verblijven.

Een gastgezin vinden in Guatemala is vrij gemakkelijk, zie ook de Guatemala onderwerpen in het Zuid-Amerika forum