Bierconsumptie in 2009 9% minder!

Klein bericht-maar wel verrassend (hoewel-de klachten over de slechte kwaliteit van Thais beer zijn veelverspreid) in de zakenbijlage van de BKK- post vandaag: in 2009 is de verkoop rond de 9% in totaal gedaald. In 2010-jan+febr nog eens met 2% minder.
Thaibev-de company van Beer Chang-hoopt zijn marktaandeel in 2010 van 40 tot 50% op te drijven-maar verwacht een ‘‘flat market’’=geen stijging in de totaalafzet.
Gaat het dan toch minder met Thailand? Heeft de hogere tax zijn beoogd effect (want er is wat alcoholisme en drunk-driving here)? Hebben de toeristen last van de hogere baht en minder te besteden? Of is er gewoon nu meer afzet van illegale goedkopere lao-kao?

Ik denk dat het te maken heeft dat er minder toeristen Thailand aandoen,met de reden die wij allemaal kennen(verleden jaar bezetting vliegveld) en nu weer demonstraties van de red shirts.Voor sommige toeristen is dat de druppel die de emmer laat overlopen.En als je kinderen hebt dan ben je minder geneigd om Thailand als vakantie bestemming aan te kruisen op je kalender!gegroet;georgessiam.:chin:

de touristen die er zijn hebben ook minder te besteden als je daar de bedroevende koersen vd euro en de br. pond kijkt.

of te wel

farang mai mi tang

:chin:Of de mensen drinken gewoon minder pils in Nederland is dat ook het geval maar in Thailand zijn ook genoeg alternatieven(met of zonder alcohol) en ik zie Thai mensen vaak een fles wisky aan(karretje) tafel zetten als er iets te vieren is (en dat is vaak in Thailand) met soda water er bij .:thailand::cambodia:

daar hoeven ze niks voor te vieren hebben voor een fles whisky of regency :wasted:

Klachten over de slechte kwaliteit van het Thaise bier !!! Hmmm…mij hoor je niet klagen. Ben prima te spreken over Singha en Chang.

Ik zal volgende maand extra veel bier drinken om de consumptie voor 2010 weer op een wat hoger niveau te brengen :slight_smile:

ik denk dat aan ons alle de schone taak ligt deze consumptie weer op peil te krijgen dus bij een bezoek aan thailand iedereen een paar extra biertjes drinken lol2