Het internationale toerisme
laat dit jaar weer een flinke
groei zien. Dat verwacht de
Wereld Toerisme Organisatie
van de Verenigde Naties
(UNWTO). De organisatie
noemt 2009 ‘een van de moeilijkste
jaren’ voor de sector als
gevolg van de economische
crisis en de onzekerheid rond
de Mexicaanse-grieppandemie.
Het mondiale toerisme
kromp vorig jaar zo’n vier
procent maar voor 2010 wordt
een groei verwacht van drie tot
vier procent, aldus de jaarlijkse
toerismebarometer van de
UNWTO. De weg omhoog is
ingeslagen en het herstel komt
zelfs wat sneller en is ook wat
Internationaal toerisme herstelt zich
krachtiger dan verwacht, blijkt
uit de cijfers. Azië en het Midden-
Oosten veerden eind 2009
al op; Europa en Noord-Amerika
blijven daar nog bij achter.
De organisatie vreest dat het
herstel nog wel wat verstoord
kan worden als overheden
extra belastingen gaan heffen
en economische stimuleringsmaatregelen
intrekken. Uit
de barometer blijkt verder dat
Afrika zich vorig jaar aan de
algehele malaise wist te onttrekken
met vijf procent meer
toeristen. China, Spanje en
Brazilië zagen een grote stijging
van het aantal mensen dat
in eigen land vakantie vierde,
aldus de UNWTO.
Nadat die “halfgare” hype rond de zgn. Mexicaanse-griep doorgeprikt was, werd er al meer gereisd. We konden eigenlijk al op ons gemak naar Thailand etc. reizen en dat wordt nu gelukkig door velen weer bevestigd.
Wanneer ga jij weer,Dirkpie??
ja Ton dat klopt die hype is weer voorbij en dus gaan we weer met zijn alle reizen ik ben er niet voor thuis gebleven trouwens en ga weer in juli al vind ik dat eigenlijk nog veel te lang wachten
massiv in bangkok lopen veel thai met van die mondkapjes om tegen de lucht verontreiniging net als in veel andere aziatische steden
Dat zal ik doen Jan haha. Ik kan zelfs een foto van een koude singa voor je maken en op het forum zetten om je toch een beetje het vakantie gevoel te laten proeven :finger:.
Jongens die Singha en Chang kan ik hier ook krijgen afgelopen zaterdagavond nog genuttigt, maar alleen al dat gevoel als je door die deuren naar buiten stapt op het vliegveld en al die Taximeter ziet staan smkiek. yesssssssssss
Wel Jan ik vind het sneu voor jou dat je pas terug kunt gaan in 2011!!foei,foei,foei,jongens om Jan met zijn neus op de feiten te drukken!!Kan je goed begrijpen Jan,dat het een zalig gevoel moet geven om door die deur te stappen!!Wel zien dat je ,je mond gesloten houd!Had vroeger toen ik de deur uitkwam per ongeluk,mijn mond ter ver opengedaan en ik had een echte "strontvlieg"ingeslikt!!(dong muang airport)In iedergeval Jan,je coctailmix zal ik zeker uitproberen!gegroet:georgessiam.
Thailand doet dan toch wel nog niet erg mee aan die stijging: van 2008 (einde van dat jaar de gele hemden vieglveldbezetting-alle JPNers etc. bleevn vervvolgens weg) en 2009 ging het aantakl inkomende toerists terug met bijna 2 miljoen-of ruim 1,5 miljoen. oid.
Sorry ff off topic!Jan toevallig was ik op de reiswedstrijd beland en ik zag je verhaal over het jonge kalfje dat je hebt gekocht, om van een zekere ondergang te worden gered!Ik vond het echt een mooi verhaal,er bestaan toch mensen met een goede inborst op deze wereld!In iedergeval moest je worden genomineerd dan heb je alvast mijn stem!Sorry mensen om dat ik afdwaal van het onderwerp!Maar goede dingen die gebeuren in Thailand mag ook vermeld worden!gegroet:georgessiam.:chin:
naar het schijnt hier nu in 2009 20-25% minder toerist-arrivals als in 2008 voor Thailand. Zelfs het medies toerisme is neergegaan-van 1,2 naar 1,1 miljoen-dus zowat 10%. Tot groot verdriet van de TAT-die de oude kunstgreep van ''minder, maar dan wel rijkere en nieuwe toeristen"", die flink spenderen maar weer eens uit de ijskast heeft gehaald.
Nu je toch over TAT begint,vroeger kreeg je "gratis"stadsplannen,nu als je er één vraagt aan de TAT-balie Hualampong station,is het boter bij de vis!Had het gesprek toevallig gehoord,toen ik ff naar het toilet moest in het station!Dat laatste was ff off topic vermeld!gegroet:georgessiam.:chin:4de feb ribberdebie met de vlieger hieronder!