Meer toeristen naar Thailand

Ondanks de problematieke politieke situatie zijn er in de eerste helft van het jaar 13,7 % meer toeristen naar Thailand gekomen dan het jaar ervoor. De meeste bezoekers kwamen uit Maleisie, China, Korea en Japan gevolgd door de Europeanen met de Engelsen als grootste groep en daarna Duitsers en Russen. Bij Indiers was Thailand vooral erg in als bestemming om te trouwen of als huwelijksreis. De voornaamste redenen om naar Thailand te komen waren de goede prijs-kwaliteitsverhouding, goede bereikbaarheid tegen lage kosten door de budget vliegmaatschappijen, interessante reisaanbiedingen en de stabiele economie.

*Bron: Thais Verkeersbureau / www.thaisverkeersbureau.nl *

En vergeleken met het jaar daarvoor??
Vergelijken met een erg slecht jaar en dan de victorie kraaien lijkt me geen goed idee…
vraag me af sinds wanneer de thaise economie stabiel is…en wat dat verder met toeristenaantallen te maken heeft, of lezen ze allemaal de landen beschrijvingen van de CIA voordat ze een ticket kopen??

Ik lees nergens dat ze ‘victorie kraaien’, maar lees slechts dat er in de eerste helft van dit jaar meer toeristen naar Thailand zijn gekomen dan het jaar ervoor. Is dus enkel een constatering…
Ondanks de voortdurende crisis en de onrust in Bangkok de afgelopen maanden, lijkt het me dan toch niet zo slecht dat er 13,7% meer toeristen naar Thailand zijn gekomen.

Volgens mij en met mij nog vele andere houd de regering de aantallen kunstmatig hoog. De hotels,bars etc schreeuwen moord en brand omdat er te weinig toeristen zijn. De grootste groep toeristen voor de Thai zijn de Chinezen/Japanners en die komen er op dit moment echt bijna niet. Ze moeten ook wel de laatste tijd staat Thailand er natuurlijk niet al te best op (bomaanslagen etc) Maar goed Thailand is een instituut onder de backpackers en Azië gangers dus het zal vanzelf wel weer goed komen maar voor nu proberen ze het volgens mij met dit soort dingen.

Bezoekersaantallen Jan tot Juni afgelopen 3 jaar
2008 7.88mn
2009 6.61mn
2010 7.52mn

Bron: Ministry of Tourism Website

Waarom zouden ze dat doen?? Denken ze dat toeristen dat soort nummers lezen voor ze boeken??

Ja zeker de Jappaners,amerikanen,chinezen etc zijn heel gevoelig voor dit soort meldingen.
En het geeft natuurlijk ook een signaal af naar de omringende landen dat de Thai de ‘‘orde’’ weer hebben hersteld.

En waar haal je die kennis vandaan, wat is de source van deze informatie??
Ik denk namelijk dat het niemand wat uitmaakt hoe een economie draait of niet, zie vele andere ZO-Aziatische economien waar het niet loopt zoals de Philippijnen, Indonesie en Zuid-Amerikaanse landen.
Waarom zouden de deze groet toeristen dan nog voor Thailand kiezen als China economisch gezien veel beter presteert??

Hoe dan ook denk ik niet dat ze de aantallen hoog kunnen houden omdat een economie een huishoudboekje van de staat is en als je daarin liegt dan blijven de echte investeerders weg. In de tijd van de militaire macht zou het wellicht wel eens gebeurd kunnen zijn, vandaar ook de automitsche verminderde waardering in deze tijden van munt en de wat scheve blijk naar economische cijfers.
Daarnaast is toerisme maar een zeer beperkt deel van de Thaise economie dus het heeft geen zin, een druppel op een gloeiende plaat.
En dan zeker vwb het toerisme naar Thailand van buiten Azie…

leuk die aantallen maar de toeristen die er zijn geven niets uit althans stukken minder als in andere jren

Interessante opmerking die je ongetwijfeld ergens vandaan zult hebben gehaald of is het meer ingegeven door je gevoel???