ik weet dat dit landje allen met reisorganisatie bezocht kan worden en t lijkt me leuk om dit land te zien ( ookal moet ik helaas t via een organisatie doen )… Maar ik vind alleen maar reizen van rond de 3500-4000 euro. Dit vind ik te zot voor woorden en hoop dat iemand n organisatie kent die veeeel minder vraagt… Weet jij iets?
Reken er niet op dat het heel veel goedkoper kan, zoals je waarschijnlijk al weet streeft de lokale overheid naar kleinschalig maar duurzaam toerisme, met als voornaamste middel een fors prijskaartje:
Daarvoor krijg je wel een lokale gids, accommodatie, lokaal vervoer, eten en entreegelden. De reis het land in komt er uiteraard nog wel bij. Als je zelf alles regelt vallen er allicht nog enkele honderden euro’s te besparen, maar tenzij je het beperkt tot een zeer kort verblijf zal het hoe dan ook een dure reis worden.
Het lijkt me inderdaad wel echt een schitterend land om ooit te bezoeken, maar ook dit jaar gaan mijn vakantiecenten toch weer naar een verhoudingsgewijs goedkoop land: Japan :lol:
Ik heb niet zoveel geld, normaal reis is very low budget… ooit ga ik er dan wel heen hihi… Ehmmm japan goedkoop…:retard:… Ihihi… Trouwens wel 1 van mn droom bestemmingen… Als ik geld teveel heb hihi
Niet voor niets heb ik het over “verhoudingsgewijs”
(al is Japan serieus echt stukken minder duur dan het imago doet vermoeden)
Overigens is er wel een mogelijkheid om onder dat vaste bedrag uit te komen: zorg dat je een paspoort van India, Bangladesh of de Malediven krijgt, dan ben je daarvan vrijgesteld. Maar iets zegt me dat dat ook niet de simpelste oplossing is…
Japan voelt alsof het echt onbetaalbaar is pfff :(… nou ik heb nu geen zin echt moeite te doen … Wilde er ff vlug tussen uit van werk… ik snor wel ff verder… Misschien ook maar ff beter want bhutan kan alleen georganiseerd en ik wil eigenlijk gewoon mn rugzak ombinden en n ticket boeken en met mn LP de hort op haha
Over de kosten van Japan, zie anders ook dit draadje.
Maar als je een niet te duur maar wel “anders dan anders” bestemming in Azië zoekt, al eens aan Taiwan gedacht? Of wellicht Zuid-Korea? Ook twee moderne, welvarende landen met een heel eigen karakter, maar nog wel stukken goedkoper dan Japan.
Yo, nog even over Bhutan. Heb laatst het boekje Te gast in Bhutan gelezen. In dat land meten ze de welvaart in Bruto Nationaal Geluk. Het gaat kort door de bocht meer om welzijn dan om materialisme. Wat vinden jullie daarvan? Het spreekt mij i.i.g. zeer aan. In ‘kapitalistische’ landen draait het kort door de bocht om carrière maken, grootte van de leasebak en tophypotheek met z’n tweeën…
Zeer benieuwd naar de structuren van het Bhutan en de mentaliteit van de mensen. Ze doen daar nog heel veel op de biologische manier. Als ik in Nederland bijvoorbeeld een willekeurig stuk vlees eet dan twijfel ik soms aan de smaak, toegevoegde stoffen en omgeving waarin het dier is grootgebracht Ben geen ‘geitenwollensokkenfiguur’ maar door al die wereldwijde vleesschandalen zou ik nog bijna veganist/vegetariër worden…
Een mooi klinkend concept, maar ik heb er toch een wat dubbel gevoel bij. Enerzijds is het zeker goed dat onze westerse rat race wordt tegengegaan en het land authentiek blijft, zeker in een groeifase zullen er in zo’n arm land naast winnaars ook altijd heel veel verliezers zijn. Maar hoe je het ook wend of keert, het blijft toch een opgelegde beperking van de vrijheid van de bevolking. Nu heb ik de indruk dat de koning/de politiek daar oprecht het beste voor heeft met het volk, maar alles valt of staat daar wel mee. Maar ik zou inderdaad graag eens met eigen ogen willen zien wat het effect ervan is.