Bezoek antelope canyon.

Hallo, Amerikareis geboekt…de “klassieke” tour.
Nog enkele , steentjes in de maag…eentje daarvan is het bezoek aan de antelope canyon…op voorhand reserveren om het beste moment te kunnen vastleggen?

Ik heb het zelf niet onderzocht, maar als het mogelijk is om van te voren te reserveren zou ik dat wel doen. Ik begreep dat de tour rond de middag het leukst is omdat de zon dan precies boven aan de hemel staat en het ligt dus mooier valt. Het zal wel druk zijn dan.

Als je nog tijd hebt is het ook leuk om een kajak te huren en er in te peddelen. Dit heb ik zelf afgelopen jaar gedaan. Dit kan bij antelope point marina.

1 like

Wil je naar de Upper Canyon of Lower? Voor Lower kan je niet reserveren. Je moet gewoon naar de parkeerplaats rijden en wachten op de volgende tour. Naar Upper kan je boeken bij Ekis, Overlander of Tsosie. Ze hebben hun kantoren in Page. Je kan ook naar de parkeerplaats van Upper rijden en dan wachten op de volgende toer. De prijzen blijven gelijk Lower is wel goedkoper dan Upper en midden op de dag zijn de tours naar Upper het duurst omdat de zonnestralen dan de canyonfloor helemaal bereiken. En idd ook het drukst. Je kan de slotcanyons alleen zien met een landtour. Er gaan ook boten naar Antelope Canyon maar niet naar de slots. Kayakken is ook leuk maar dan zie je de slots ook niet tenzij je heel goed de weg weet en niet ergens onderweg verdwaalt. Antelope Point is de marina die het dichtst bij Upper en Lower ligt. de andere marina is Wah Weap aan de westzijde van Page. Als je op een dag zowel Upper als Lower bezoekt betaal je maar 1x navajo fee ($ 8,–). De tours moet je apart betalen.
Yeehaw

1 like