Bezienswaardigheden in België?

Tijdens de zomervakantie heb ik maar 1 weekje vrijaf dit jaar (vanaf oktober wel een gans jaar dat ik ga doorbrengen in Zuid-Amerika. Hehe), dus mijn plan is om dit jaar eens het mooie België te doorkruisen met de fiets. :slight_smile: Waarom het steeds op een ander gaan zoeken, als je zelf in een land woont met mooie plekjes!? (Oké, ik moet ze nog wel gaan ontdekken) :slight_smile: En wat op een ander gaan zoeken als je je eigen vaderland nog niet geheel kent?

Nu is mijn vraag: wat zijn de ‘nog onbekende’ leukste, mooiste, raarste,… plaatsen in het grote vlaams-waalse land?

Shoot please!

Hey Liesl,

Ik denk dat ge best is op deze site kijkt

http://www.natuurpunt.be/default.asp?ID=13

en dan op deze

of deze

http://www.fietsen.123.nl/fietseneentweedriebelgie.htm

en zoek dan de mooie gebieden uit op de eerste site, combineer dit met een fietsenroute die je zelf uitstippelt en voila :wink:

groetjes

Hello,
in Gent moet je zeker het Patershol bezoeken (met veel leuke resto’s) en beginnen met naar use-it te gaan (toer. info voor jongeren), in Brugge kan je naar in&uit waar je alle nodige toeristische info krijgt. Leuke hostels in Brugge; de Passage, Bauhaus,… Vergeet met de fiets niet Damme en Lissewege te bezoeken (dicht bij de kust).
Nuttige site is; www.toerismevlaanderen.be.

De use-it in Gent ligt aan de Vooruit (Sint-Pietersnieuwstraat) Daar heb je ook de straat met de Pole Pole-cafeetjes, misschien is het omdat ik een Cocktail-a-holic ben, maar hééérlijk om te zitten!

Moest je naar Gent gaan, stop dan zeker eens bij de Chocoladebar (check www.chocoladebar.be, moest je nog niet op de naam zelf willen gaan…).

Ik wou trouwens ook Belgie eens beter leren kennen, want in het buitenland ben’k al steden gaan bezoeken (Barcelona, Madrid, Valencia, Lissabon, Pisa,…) maar in België zelf, tot mijn grootste scha en schand nog niet. Alleen ontbreekt de tijd me momenteel (lees: herexamens) en vertrek ik daarna op Erasmus :smiley:
(Misschien ooit eens met de klas naar Antwerpen, maar veel herinner ik me daar ook niet van.)
Ik ben wel twee keer naar Brugge gegaan, en ik hou van die stad! Moet je zeker eens bezoeken! Zorg dan wel dat je mans genoeg bent om de winkels aan de kant te laten :smiley:

Groetjes en succes :wink:
Kate x

Edit: ik zie net dat je met de fiets wil gaan. Kom dan naar ons Klein-Brabant en doe de fietsroute van “Stille Waters” :stuck_out_tongue:

hey,

west vlaanderen is ook zeker de moeite, en rustig! Enja, de kust natuurlijk, ff binnenspringen in dienst van toerisme (aan de kust iedere dag open!) en ze kunnen je zo verder helpen!

de leute!

katrien

Ik zou zo rechtstreeks Brussel infietsen, lekker terrasje pakken, en van een heerlijk belgisch biertje genieten.

Gent en Brugge als mooiste steden
kunsthistorisch/cultureel vrij rijk, gent dan meer voor jongeren dan brugge.

Beste cocktails in gent (en das geen zever): mosquito coast, reiscafé gekoppeld aan connections (reisbureau) in de hoogstraat. ze hebben ook een website.
Ook kleine en internationale hapjes/happen te krijgen. tapasmogelijkheden, thai-food, een vaste kaart met oa struisvogel en pastas…

beste mojito van gent: 6.25 €, maar hij is ook ECHT wel de besten! beter dan de polé polé waar het meeste ijsblokjes is…

brugge: zeker met de fiets naar damme gaan! erg mooi!
ook de regio knokke-sluis is aangenaam om te fietsen
in gent moet je dan weer in het toerismebureau naar de leiestreekroute (fietsroute vragen): een dikke aanrader om via kreekjes, rivieren en land de streek te verkennen.
indien vragen: ik ken de streek rond brugge/gent vrij goed :slight_smile:

de west hoek is ook een mooie streek ik woon er namelijk, in Ieper kun je veel te weten komen over de oorlog!!! heb je vragen vraag er maar op los!!

groeten Laure anne

in flanders fields :slight_smile:
das juist, ontelbaar veel engelse oorlogsgraven!! mooi en luguber tegelijkertijd
en die lastpost elke dag :slight_smile: