Volgende week ga ik een weekend naar Brugge en wil ik daar gaan fietsen. Weet nog niet of ik een fiets wil huren of een fietstour met gids wil gaan doen. Ik hoorde van een vriendin dat baja bikes in brugge fietstours geeft en ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring met dit bedrijf heeft? en is brugge makkelijk om zelf te ontdekken of raden jullie aan om dit met een gids te doen?
Brugge is piepklein, heel mooi (en toeristisch), superveilig en makkelijk te voet te ontdekken. Koop desnoods een gidsje, misschien bestaat er van de “100%” serie ook wel een boekje “100% Brugge”. Die hebben altijd leuke wandelroutes langs bezienswaardigheden, cafeetjes, winkeltjes etc. Met plattegrondjes en al.
In het stadje fietsen is de hel, al die kinderkopjes! (Ik was er tijdens een fietsvakantie maar de fiets hebben we daar mooi laten staan!)
's Avonds wordt het wat rustiger qua toeristen. In De Republiek kun je cocktails drinken in de binnentuin.
Fietsen in de omgeving kan wel leuk zijn, bijvoorbeeld naar het dorp Damme. Ook dat moet best lukken zonder gids. Maar neem dan wel wat plattegronden mee, en reparatiesetje. In België hebben ze ook het knooppuntensysteem waarmee je zelf je eigen route kunt samenstellen, en vervolgens alleen die bordjes hoeft te volgen.
Brugge is super met de fiets. Wij hebben drie weken terug een fietstour met Baja Bikes in Brugge gedaan. Helemaal fantastisch.
Natuurlijk kun je Brugge ook zelf verkennen, maar de verhalen van een local geven absoluut meer sfeer en diepgang. Topervaring!
Bedankt voor al jullie reacties. Inmiddels heb ik de fietstour gedaan. opzich viel het nog met mee met de kinderkopjes. we hebben een fietstour met baja bikes gedaan wat echt een aanrader is we hadden een leuke enthousiaste gids die ons veel heeft kunnen vertellen over de stad. Ik ga binnenkort een weekend naar Londen en heb daar ook al een fietstocht met dit bedrijf geboekt. Ben benieuwd of dat net zo leuk wordt.