Weet iemand hoe het met alle renovatiewerkzaam in met name Beijing momenteel staat? Vorig jaar stonden nogal wat zaken in de steigers, zoals de Verboden Stad en het Zomerpaleis. Nu wil ik wellicht in oktober weer een reis maken waarbij ik wederom in Beijing kom. Zou ik nu alles al in volle glorie kunnen aanschouwen of is men nog volop bezig?
weet het niet zeker, maar ik denk dat er nog veel in de stijgers zal staan…
ik vrees het ook, maar zal vanaf 24 september zelf een kijkje gaan nemen :so:
maar laat me er de pret desalniettemin door ontnemen!!
De steigers zijn niet eens het ergste! Wat ik zo zonde vind aan de meeste restoraties aan China, is dat dingen op zo’n manier worden ‘verbeterd’ zodat ze weer splinternieuw lijken en de orginele staat en sfeer (mijns inziens) totaal verloren gaat.
Het beste voorbeeld hiervan zijn de 3 pagodes bij Dali in het zuiden des lands: de ‘oude’ pagodes zijn afgebroken en men is ‘from scratch on’ begonnen met het herbouwen van het complex zoals het er ooit uit zou hebben gezien. Ja hallo, een leuke reproductie, maar mijn voorkeur gaat meer uit naar een authentiek gebouw in plaats van een Efteling attractie!
Jenny
(Ik was juli 2006 in Beijing, een hoop steigers idd…)
@Bloem, 24 september zal ik toch wel geboekt hebben, de reis die ik nu op het oog heb vertrekt 7 oktober. Maar alvast veel plezier toegewenst, ondanks die werkzaamheden is er nog meer dan genoeg te zien, jammer blijft het echter wel.
@Jenny, die drie pagodes zijn zover ik weet nog wel origineel. De rest van de tempels waren echter geheel verdwenen, en zijn nu weer vanuit het niets geheel opgebouwd. Met inderdaad een tamelijk hoog Efteling-gehalte. Maar als ze een beetje bezuinigen op het onderhoud ziet het er over 10 jaar weer zo goed als oud uit :biggrin:
1-0 voor jou :beef:
Misschien nog wel eerder, als je bedenkt dat de brug in het zuiden laatst al instortte voordat hij geopend werd…
Maar eigenlijk is het gewoon in en in triest. ![]()
ik lees net in een reisverslag van iemand die in Beijing was dat het Mao memorial hall in de steigers stond en dus niet te zien was, en dat bericht is 17e julie geplaatst… dus dat zal begin oktober weinig anders zijn, aangezien dat soort dingen meestal wel even wat tijd in beslag nemen.
Wij zitten momenteel in Beijing en wij hebben inderdaad al heel wat renovatiewerken gezien.
Het mausoleum van Mao zou op 20 september opnieuw moeten opengaan voor het publiek.
Gisteren bezochten wij de Verboden Stad en ook hier zijn nog heel wat werken aan de gang.
Het Zomerpaleis staat nog op onze agenda dus wat dat betreft hebben we geen antwoord.
ik kom echt net van de verboden stad
mausoleum is in volle glorie te aanschouwen en tot nu toe staan er nog 2 gebouwen in de verboden stad in de steigers. dit zijn dan wel meteen de 2 grootste en meest in het oog springende
na okt. wordt er niet meer gewerkt zegt onze gids, dus er zijn nog zat oude en beetje vervallen gebouwen te zien…
erg mooi
voor de rest staat er sowieso ontzettend veel in de steigers hiero. nou ja, ze zijn aan het werk, maar dat zijn voornamelijk moderne gebouwen, voor zover ik het kan beoordelen
desalniettemin: gaaaaannnnnn!!
vond het echt prachtig!!
Thanks! Als de Hal van de Opperste Harmonie echter nog steeds in de steigers staat sla ik het deze keer waarschijnlijk toch over. Zeker, er zijn nog genoeg andere schitterende bouwwerken te zien, maar die heb ik vorig jaar ook al mogen aanschouwen. En buiten de Verboden Stad is er ook nog genoeg te zien in Beijing. Waarschijnlijk zal de Verboden Stad dan nog maar even moeten wachten tot m’n derde bezoek aan Beijing…
Dat het verder één grote bouwput is was ons vorig jaar inderdaad ook al opgevallen, vooral bij de 3e ringweg was echt de ene na de andere toren in aanbouw. Kom over 5 jaar terug, en je zal de stad vermoedelijk nauwelijks meer terug herkennen.
Maareh, geniet van de rest van je reis! Ik zie zojuist ook je weblog, die heb ik direct in m’n rss-reader gegooid, ik ben benieuwd naar je verdere avonturen!
Ik ben dit jaar in Mei geweest en een klein gedeelte van het Zomerpaleis was in de steigers en een iets groter gedeelte van de Verboden Stad, maar over het algemeen genomen viel het me mee.