Betrouwbare Gids

Hoi,

Ik ben Martin de Bie.
Wij zijn verschillende malen in Gambia geweest en hebben daar een goede vent leren kennen.
Hij heet Lamin Dibba.
In de tijd dat wij er waren had hij geen eigen busje, maar daar hebben wij hem bij geholpen.
Ondertussen is hij al een paar jaar gids.

Wil je het land echt leren kennen dan moet je niet met een tourbus met airco gaan reizen, maar met onze Lamin.
Je kunt rechtstreeks contact met hem opnemen: +220 7370449 of ldibba2011@yahoo.com
Als je het moeilijk vindt dan kun je het ook via mij regelen: 06-11879675

Mazzel, Martin

Hoi Martin, wij zijn ook al eerder geweest met zn 2en naar het prachtige Gambia. Hebben toen excursies geboekt via de reisorganisatie. Dat was best wel kostbaar. Binnenkort willen wij met zes personen terug en dan ook weer veel excursies maken. Ik ben echter huiverig voor de hoge prijzen van de excursies. 60-90 pp per keer is geen uitzondering. Aangezien ik de sponsor van het reisje ben moet ik wel de kleintjes letten. Ik heb begrepen dat de gidsen die in dienst zijn van de reisorganisatie ca 300 per maand verdienen!!!
Vraag: aan welke bedragen moet ik denken als ik rechtstreeks bij een gids een trip boek voor zes personen die bij de reisorganisatie 60 euro pp kost? Heb jij (of iemand anders) daar enig idee van.
Natuurlijk is een makkelijk antwoord te geven om het te onderhandelen. Maar ik ben op zoek naar een richting. Zou in mijn voorbeeld 100 euro voor de hele trip redelijk zijn?
Ben benieuwd naar reacties. Groet Joekke

Ha Joekke,

Dat hangt er natuurlijk vanaf waar je naartoe wilt.
Je moet er vanuit gaan dat je ongeveer € 25,00 per persoon per dag kwijt bent.
Neem contact op met Lamin, dan kun je aangeven wat je wilt.

Groet, Martin

Bij een goede gids betaal je overigens niet per persoon, maar per trip. Ben je met meerdere personen, dan deel je de kosten dus ook door het aantal mensen waar je mee gaat. Bij een reisorganisatie werkt dat natuurlijk niet zo. Daarom dus niet doen via hen en een gids zoeken die per trip werkt, en niet per persoon rekent.

Wat jammer dat het altijd over geld gaat.
De mensen in Gambia hebben al niet veel.

Het was een voorbeeld.

Hoe bedoel je Martin? Het klopt dat de meeste Gambianen weinig hebben. Juist daarom niet verstandig om je geld uit te geven aan de reisorganisatie, maar aan een individuele gids.