Betrouwbaarheid vluchten van/naar Galapagos

Ik heb een vraag over de vluchten van en naar Galapagos. Hoe betrouwbaar zijn de maatschappijen die hierop vliegen? Dan bedoel ik voornamelijk of ze uberhaupt vliegen en of ze dan op tijd vliegen.

Ik ben momenteel bezig om de internationale vluchten te boeken en vlieg 27 juli om 18:45u terug vanaf Guayaquil naar Nederland.
Mijn eerste idee was om de 26e naar Guayaquil te vliegen, daar te overnachten en de volgende dag naar huis te gaan. Maar ik lees dat Guayaquil niet heel veel aan is en als ik dan kan kiezen, een dag extra op Galapagos of in Guayaquil, dan kan ik misschien ook wel de 27e terugvliegen naar Guayaquil, een korte tussenstop en dan door naar huis. Maar dan is de vraag of de vluchten redelijk betrouwbaar zijn.

Ik zie dat er op de 27e de volgende opties zijn om vanaf Galapagos naar Guayaquil te vliegen, waarbij genoemde tijden aankomsttijd Guayaquil is:
12:50u, 14:10u en 15:20u.

Ik kan dan natuurlijk de eerste vlucht nemen, als die problemen heeft dan heb ik altijd nog 2 opties. Wat vinden jullie hiervan?
Is het inderdaad zo dat Guayaquil niet de moeite is voor 1 of 2 dagen?

P.S. We hebben een rechtstreekse vlucht terug met KLM van ruim 11 uur. Een paar uur extra (voor de vlucht Galapagos en overstap) is dus niet per se een onoverkomelijk probleem.

Hi Niek,

Helaas is het niet ongebruikelijk dat vluchten van en naar Galapagos worden gecanceld of worden vertraagd. Soms zul je noodgedwongen een nacht langer op de Galapagos moeten blijven of word je een latere vlucht terug aangeboden bij dezelfde maatschappij (of een andere maatschappij). Mijn ervaring is dat Avianca het minst betrouwbaar is qua Galapagos vluchten, maar ook met TAME en LATAM komt dit voor.

Ik zou absoluut aanraden om 1 dag eerder terug te vliegen. Niemand gaat je internationale vlucht vergoeden als je deze onverhoopt zou missen. Guayaquil is zeker geen bezienswaardigheid om een week te blijven, maar voor een dagje kun je je er heus wel vermaken :slight_smile: Waarschijnlijk kom je de 26e toch pas in de middag aan en heb je alleen de avond en volgende dag te overbruggen.

Mocht je er toch voor kiezen om op de 27e een vlucht te nemen van Galapagos naar het vasteland, dan zou ik aanraden een van de eerste vluchten te pakken zodat er in het geval van vertraging of wanneer de vlucht komt te vervallen, je nog speling hebt om op een andere vlucht gezet te worden. Vluchten van Galapagos naar het vasteland gaan over het algemeen vooral 's ochtends, met de laatste vlucht van de dag zo rond half 2 s middags.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Bedankt voor je reactie! Na mijn vraag ben ik er wat dieper in gedoken en heb het toch geboekt. Maar heb het wel als 1 boeking geboekt. Hierdoor moet het boekingskantoor je internationale vlucht gewoon vergoeden als de overstap gemist wordt, omdat ik niet 2 losse vluchten boek maar 1 vlucht met een overstap. We zien het wel! Anders hebben we vast weer een leuk verhaal erbij;)

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Ik weet niet helemaal zeker of het klopt wat je zegt. Volgens mij moet niet het boekingskantoor, maar een vliegmaatschappij betalen. Als je met 2 verschillende maatschappijen vliegt heb je al een probleem. Ze stellen elkaar aansprakelijk.
Ik heb overigens zowel heen als terug geen vertraging gehad, maar vloog vanaf Quito. Heb wel vertraging gehad (28 uur) van Quito naar Nederland, en ben al 1,5 jaar bezig met een schadeclaim…
Tot slot: heel veel plezier, super daar!