Beste,met welke valuta kan ik betalen en kan ik met kredietkaart of maestro terecht in Zimbawe ?
De officiele munt in Zimbabwe is de US dollar. Maar ze nemen er ook Euros aan en zelfs Zuid Afrikaanse Rand. Betreffende betaalkaarten, het ligt eraan waar in Zimbabwe je precies gaat. In VicFalls zijn er ATM’s en kan je op de meeste plaatsen wel met kredietkaart betalen. Maar het komt al eens voor dat de ATM’s het niet doen, of dat de electriciteit uitvalt en er niet met kredietkaart te betalen valt. Maar dat geldt voornamelijk voor het binnenland.
Als je geld afhaalt uit de ATM krijg je US dollars. Ook handig is het meenemen van kleinere coupures, zoals 1 of 5 USD. Bijvoorbeeld, als iets 1,5 USD kost en je betaalt 2 dollar krijg je vaak wisselgeld in Zuidafrikaanse rand (of een lollypop).
Waar in Zimbabwe ga je precies?
Bulawayo ,hwange,vicfalls,zambezipark,
Weet ge soms iets meer over veilig opbergen van fotomateriaal in lodges ?
Het hangt van de lodges af als ze safes in de kamer hebben of niet. Je kan het best aan de lodges zelf vragen, misschien even op voorhand contacteren wat ze aanbieden. De betere lodges zullen zeker safes ter beschikking hebben, vermoed ik.
dank u