Hallo allemaal,
Mijn naam is Mechel en ik studeer momenteel Afrikaanse talen en culturen. Dit is een fantastische studie vooral omdat ik de kans krijg om elke dag met Afrika bezig te zijn en dat is wat ik het liefste doe. Afgelopen zomer ben ik twee maanden naar Tanzania gegaan voor een talencursus Swahili (dit sluit aan op mijn studie) en in 2008 heb ik 6 maanden vrijwilligerswerk in Oeganda gedaan. Ondanks dat mijn opleiding heel goed bevalt, moet ik bekennen dat ik er de laatste tijd steeds vaker over nadenk om tijdelijk te stoppen met studeren en gewoon naar Afrika te gaan, omdat ik het zo erg mis!
Het enige nadeel van stoppen met studeren en naar Afrika gaan, is dat ik geen bron van inkomsten meer heb. Ik weet dat er veel vraag naar vrijwilligers is, maar ik weet niet of het makkelijk is om als Nederlandse een bijbaan te vinden. Het scheelt misschien dat ik redelijk Kiswahili spreek, maar zonder afgeronde studie is het misschien moeilijk om werk te vinden.
Hoe dan ook…mijn vraag aan jullie is of er iemand ervaring heeft met het zoeken naar een betaalde baan in Afrika. Is het handig om van te voren op zoek te gaan of kun je beter op zoek gaan als je daar bent?
Ik kijk uit naar jullie reacties!