Op 2 november vertrekken wij voor 2,5 week naar Bali. Nu lijkt het ons geweldig om voor een paar nachten een slaapplaats te hebben met een mooi uitzicht op de zee. Op internet vind ik alleen maar superluxe hotels die kapitalen per nacht vragen, maar zijn er ook betaalbare plekken met toch een mooi uitzicht? Alle tips zijn welkom!
in welke stad wil je zitten? overal zijn wel kamers te vinden van 10-20 euro per nacht met uitzicht op zee, alleen adverteren goedkopere hotels (er) niet (mee) op internet
We hebben 2,5 week en we willen niet alleen in 1 stad zitten maar meerdere plekken zien (en daar overnachten). Uiteraard staan Kuta, Legian & Seminyak op het lijstje, maar elke andere optie is ook welkom! Ik kom inderdaad weinig goedkopere hotels tegen met zeezicht op internet, toch maar daar ter plekke zoeken dus?
Het zoeken van wat voor accomodatie ook in welke prijsklasse ook ljkt me een makkie in november, want dat is, qua toerisme, een zeer stille maand. Ter plekke kun je de beste deals maken.
zeer stil… dat klinkt qua hotelkeuze in ieder geval positief inderdaad. Ik denk dat het dan zeker wel goed zal komen met het vinden van mooie hotelletjes…
Maar nu ben ik toch even nieuwsgierig, want november is geen toeristische maand in Bali vanwege het regenseizoen. Maar dat betekent niet dat je er geen fijne vakantie kunt hebben toch? Ik heb me laten vertellen dat in het regenseizoen juist alles mooi in bloei staat, en je er toch prima kunt genieten van de zon omdat er maar 1 bui per dag valt. Dat is nog steeds zo?
Heeft niets met regen te maken, in november gaan er gewoon weinig mensen met vakantie, ze wachten nog een maandje en dan barst het los, want heeft men vakantie. Het regenseizoen is voor de echte liefhebbers hèt seizoen om in de tropen te verblijven, echter ik denk dat het regenseizoen dan nog niet is begonnen op Bali in november of het begint net. Dat kan heel heftig wezen, het weer is onstabiel vanwege de kentering ( het draaien van de wind) Maar als je een mooie kamer hebt met uitzicht op zee en je ziet die buien vallen dan denk je toch “blij dat ik deze kamer heb kunnen huren voor zo een uitgeknepen prijssie”. Overigens is er in Indonesië geen peil op het weer te trekken de laatste jaren, maar dat is internationaal.
Ik hoop het voor je, november heeft veel dreigende bewolking, maar het is lekker warm en als het regent is 24 uur achter elkaar veel, het houdt altijd wellis een keertje op :zon02:
Wij zijn verleden jaar ook in november geweest en gaan dit jaar weer november.
Het viel wel mee met die regen. Soms een hevige bui,waardoor alles blank staat,maar in een mum van tijd merk je daar niets meer van.En zeker niet elke dag. 10 dagen Lovina,alleen maar 2 maal een flinke bui gehad.
In Kuta in 2 weken ook alleen maar 3 maal.En dat moet je toch ook eens meemaken:smile:,zo’n tropische bui.
Bedankt weer! Ik ben zeker benieuwd naar de tropische buien, die moeten spectaculair zijn. 2.5 week alleen maar buien is me alleen net iets te veel van het goede. Fijn om te horen dat het mee kan vallen!
Inderdaad, want als je die eenmaal kent dan wil je nooit meer motregen :zon02:
Vergeet de bliksem en donderslagen niet, alsof de wereld vergaat, heerlijk…
Misschien hebben ze dat niet op Bali. Als je op Java in een bergachtig gebied zit en een aantal van die gitzwarte wolken komen elkaar tegen dan botsen die tegen elkaar, nou dat geeft een licht en een herrie. Omdat er geen wind staat wijken ze ook niet. Kijk je naar buiten zie je niets vanwege het watergordijn, je denkt dat ieder moment de dakpannen van het dak af zullen spoelen. Ineens houdt het op, de vogels gaan weer fluiten dan lijkt het net alsof je op een klein eilandje woont, overal water. Je moet dan nog een tijdje wachten totdat die binnenzee is leeg gestroomd. Wordt je door zo een regenbui overvallen, ben je binnen twee minuten door- en doornat en vraag je jezelf af hoe een mens zo nat kan worden, alsof het water door je huid heen dringt.
Bogor staat in het Guiness Book of records als plaatst waar het het meest onweert, meer dan 300 (!!!) dagen per jaar. Het record was in 1988 met 322 dagen.
Ik kan me niet herinneren dat ik het op Bali ooit heb zien onweren. Wel regenen uiteraard.
Hoi!
Op het weer op Bali is inderdaad de laatste jaren geen peil te trekken (volgens de bewoners daar). Ik ben net terug van Bali (3 weken) en heb er ruim een week bijna iedere dag regen gehad- voornamelijk in Ubud, maar ook wel aan de kust. Niet even een bui, maar gewoon de hele dag. Maar…ook dat heeft zijn charme! En, het voordeel is dat het nooit echt koud wordt!
Gewoon lekker genieten van het land, de mensen en het eten. Dan neem je die regen op de koop toe!
Zwaar onweer is er,bij mijn weten, vrijwel nooit op Bali, maar een onweers buitje zo nu en dan is wel degelijk mogelijk: voornamelijk in de bergen, Deze zomer zowel in Pupuan als in Kalibukbuk een klein onweersbuitje meegemaakt>> lang niet zo heftig als op andere eilanden cq andere tropische landen
Afgelopen zomer hebben wij in Amed gelogeerd. dat is in het oosten en het is daar erg rustig.
wij zaten met onze neus op zee, prachtig gewoon, zonsopgang en zonsondergang zo vanop het terras van je kamer mee te maken!! Wij huurden kamers bij bamboo Bali, eenvoudig maar super!! Dezelfde eigenaar heeft sinds mei iets verderop een iets meer luxe accomodatie genaamd “ganesh amed”.ook niet duur. Maar rond een uur of elf is het daar gedaan hé…
Wij vonden dat niet erg en onze kinderen (toch 25, 21 en 17) hebben daar genoten!!
Te meer dat je in bali goed kunt afwisselen. Voor wat meer drukte en feesten, ga je naar sanur of Seminyak…
In Amed kun je inderdaad ook aan zee zitten. Wij hebben daar ook heerlijk verbleven , recht aan zee in schitterende bungalowtjes (kan alleen even niet op de naam komen, Nederlandse eigenaar, hoort ook bij Jukung dive centre). Mijn man kon zelfs niet slapen van de golven die op het strand sloegen… Dat was nog eens zeezicht!