Beste van Argentinië??

Hallo iedereen,
Volgend jaar zou ik een 2 maand durende trip doen doorheen zuid-Amerika
Mijn trip door Argentinië begint van san Pedro de atacama (Chili)
Vandaar ga ik naar salta
Van salta de vlieger op naar el calafate
Daar zou ik galaciares national park bezoeken met de perito mareno gletsjer
Zou ik ook ushuaia erbij nemen of zou ik ineens doorreizen naar buenos aires?
Hoeveel omgeveer en hoelang is het van el calafate naar ushuaia?
Van buenos aires zou ik doorreizen naar foz do iguacu en zo verder naar Brazilië.
Hebben jullie tips of opmerkingen hoor ik het heel graag van jullie
Alvast bedankt voor de hulp
Groetjes

Zelf vind ik Ushuaia een uniek gebied in Argentinië: mystieke ligging aan het Beagle Kanaal, omringt door bergen, aan de voorzijde het Beagle Kanaal met aan de andere kant van het kanaal Chileense eilanden. Al met al een fascinerend gebied, met ruimte voor mooie wandelingen en boottochten.

Van El Calafate naar Ushuaia is een directe vlucht met Aerolineas Argentinas van 1 uur. Over land is een stuk langzamer natuurlijk, loopt vanaf El Calafate via Río Gallegos en San Sebastina/Rio Grande. Wij hebben ook vrij veel klanten die El Calafate - Torres del Paine - Puerto Natales - Punta Arenas - Ushuaia doen, dit allemaal over land met bussen.

groet,

Jan

Vergeet ook zeker niet het dorpje El Chalten als je van hiken houdt. Vanuit dit dorpje kun je direct (zonder entree/bus etc.) diverse mooie trails lopen.
Er zijn verschillende looproutes, van makkelijk tot moeilijk, met allen een prachtig uitzicht op valleien, gletsjers en bergen.
Bekijk onze route door patagonië.

Jaaa El Chalten! Prachtig daar.

Het is idd allemaal heel mooi, moeilijk om te kiezen want er zijn daar zoveel mooie plaatsen om te bezoeken, bedankt voor jullie hulp, ben er nog niet uit maar hou jullie zeker op de hoogte

Leuke site, leuk filmpje… Ik wist niet dat er ginder struisvogels/emoe’s leven
Kun je de bergen ook gaan bekijken per jeep (Torres del paine, en dienne gletsjer) of moet je echt hiken?

Neem er zeker El Chalten (voor hiking) of Torres Del Paine bij (top 5 daagse hike). El Calafate naar Puerto Natales is een 5-tal uur bus. Van daaruit verder naar Ushuaia moet je op 12 uur tellen.

Ushuaia is leuk, maar wel activiteiten daar kunnen wel prijzig zijn.

Je kan ook overwegen om een ijstrekking te doen bij Perito Moreno, meer info over onze ervaring vind je hier:

http://www.riceandfriesadventures.com/perito-moreno-glacier-ice-trekking-in-el-calafate-argentina/

Als je wil trekken in TdP, goed voorbereiden :slight_smile:

http://www.riceandfriesadventures.com/hiking-in-torres-del-paine-national-park-how-to-prepare/