Beste tijd voor de noordkaap?

Mijn man zou heel graag een keer naar de Noord Kaap gaan. Nu heeft hij een ontzettende hekel aan muggen en ik een hekel aan kou. Is er toch een goede tijd om daar naar toe te gaan?

groetjes Astrid

Koud, kan het altijd zijn op de Noordkaap. Het kan er echter ook lekker weer zijn maar warm zal het er niet worden.

De vuurtoren van Helnes (Noordkaap) kent een gemiddelde temperatuur van 2,3 graden.*

Meeste kans op goed weer heb je eind juni/juli/begin augustus als ik me niet vergis maar ook in die periode kan het erg veel regenen of koud zijn. Dat is trouwens maar goed ook. Als Noorwegen echt goed weer zou hebben zou het er veel te druk zijn. :slight_smile:

Bron: http://www.vwkweb.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=209

Een groot deel van het Scandinavische gebied binnen de poolcirkel is tundra, daar heb je niet zo veel muggen, meer zuidelijk in de bossen wel.

Zelfs in juni kan het af en toe zo maar even vriezen.

http://www.kampeerperfect.nl/artikelen/13920/kito_muggenspiraal.html

Muggenspiraal! Werkt heel goed tegen muggen! Vind dit echt een van de beste dingen. Werken ook heel goed tegen die hele kleine mugjes/steekvliegjes. (Knutten/Knutjes of hoe je ze ook noemen wilt, als ze er zitten weet je dat ook echt… Kleine krengen steken fanatiek en als ze steken voel je ze echt gewoon prikken)

Heb nog niets gevonden dat beter werkt dan de muggenspiraal. (Naja, weglopen werkt ook maar dan blijf je lopen)

Dat van die muggenspiraal heb ik al meer gelezen, dus heb ik net mijn voorraadje besteld via internet.
Wij vertrekken op 1 juni naar de noordkaap met de camper, tochtje van drie weken. We reizen via Denemarken, Zweden, Finland zo naar boven en komen terug via Noorwegen.
Ik weet niet of we rond die tijd al last gaan hebben van die beestjes, maar toch voor alle zekerheid wat spiraaltjes meenemen.

Toen we twee jaar geleden naar Noorwegen zelf geweest zijn in juli hebben we praktisch geen last gehad van muggen. Maar we zijn dan ook bijna altijd in de buurt van de Fjorden geweest.

Als ze er zitten… Zijn die spiralen iedere cent waard! :slight_smile: Heb wel (in het verleden, geen idee of het nu ook nog is) de indruk gehad dat de Noorse beter werken dan de Nederlandse. Die leken iets giftiger.

Uiteraard wel beetje beschut gaan zitten, want als je gewoon in de buitenlucht zit werken ze matig. Beetje uit de wind, gaan zitten, dat ding tussen de stoelen in (of onder tafel) doet wonderen.

Echt… kleine stomme klotebeestjes zijn het! Grote muggen, nooit een probleem maar die kleine rotdingen… Pffff, die bijten echt hard!

Valt wel op dat mijn vrouw echt last had van die beten, heel dikke rode plekken (heeft zij bij muggen nooit). Bij mij waren het heel kleine plekjes die bijna meteen weg waren. Scheelt dus echt per persoon. (Maar als er een paar 100 om je hoofd heen vliegen wordt je gewoon gek, te irritant!)