hallo,
We zijn er uit welke rondreis we gaan maken !!! Maar welke maand van het jaar is nu het beste om te gaan? Want welke reis organisatie we ook vragen ze komen allemaal met wat anders.
henny:wereld:
hallo,
We zijn er uit welke rondreis we gaan maken !!! Maar welke maand van het jaar is nu het beste om te gaan? Want welke reis organisatie we ook vragen ze komen allemaal met wat anders.
henny:wereld:
De best tijd is waarschijnlijk de herst, september oktober, ligt eraan waar in china, China is natuurlijk groot.
Ik ben in augustus in midden en zuid-china geweest en toen was het super warm maar de wintermaanden schijnen weer koud te zijn.
we beginnen in Beijing, Xián ,Guilin, longsheng Yangshou , Hangzhou, Shanhai, Chongqing en Chendu.
dus ik weet niet helemaal zeker welk deel dit is. Het is voor ons allemaal nieuw.
henny:chin:
Ik ben een keer in augustus geweest, toen was het inderdaad knap warm, in Xi’an zat het toen zelfs tegen de 40 graden. Een jaar later ben ik in oktober geweest, in het noorden was het toen nog steeds aangenaam, tussen de 15 en 20 graden, en in het zuiden (Yangshuo, Guangzhou) onveranderd sub-tropisch, ook in de winter wordt het daar zelden echt koud. Dus als je het voor het kiezen hebt, het voor- of najaar is de beste optie.
Ik hoor van alle Chinezen dat het voorjaar in principe het beste is om door het land heen te gaan. Het echte zuiden is dan wel warm, maar iets minder erg dan in de zomer. En de meer noordelijke gedeelten, zoals Beijing, zijn wel vrij aangenaam rond deze tijd. Najaar is trouwens ook goed te doen, maar ik weet niet hoe het weer in het zuiden dan is.