Beste reisperiode Maleisië?

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum. Ik ben een jongen van 22jaar en heb na mijn eerste reis in jan/feb door Cuba de smaak te pakken, ik ben dan ook een echte Cubafreak! Het volgende land op mijn lijstje is Maleisië. Ik hoor er erg veel goede verhalen over. Goedkoop, vriendelijke mensen, mooie natuur en cultuur.

de planning is om volgend jaar te gaan, maar weet niet goed welke periode het best is om door maleisie te reizen. Hoofddoel van mijn reis is (zoals voor meer mensen) de oerang oetangs. Lijkt me fantastisch om die geweldige beesten in het wild cq semiwild te zien.

Daarbij heb ik de vraag wat de meest gangbare verblijfsmogelijkheden zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar hostels, pensionnetjes etc. Zelfs bij mensen thuis is voor mij een optie. MAar ik heb er in Azie nog totaal geen ervaring mee, dus wellicht dat jullie me kunnen en willen helpen.

Wat zijn verder nog dingen die ik niet mag missen als ik in Maleisie ben??denk aan een verblijf van 3 weken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Saludos

Hallo daar!
Ik zit nu zelf ruim twee weken in Maleisie en heb helaas nog maar een weekje om hier te genieten! Zelf ben ik in resorts en hotels geweest en ging het mij meer om het ‘local life’ dan de natuur dus ik kan je over verblijfplaatsen niet veel vertellen. Wat ik je wel kan vertellen is dat september een perfecte periode is. Het is nog heerlijk warm, lekker rustig omdat het hoogseizoen voorbij is en je hebt dan dus ook veel minder last van het massatoerisme. Oktober en november zijn slechte periodes aangezien het dan moesson is. Volgens de mensen hier zijn december/januarie ook goede periodes maar ik denk wel weer erg vol met toeristen die de zon (en waarschijnlijk ook de oerang oetans) willen opzoeken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Veel plezier daar!