Beste reisgids voor Madagascar?

Wat is de beste reisgids voor dit land? Ik heb al een Lonely Planet gezien, een Bradt Guide (Engels), een Guide du Routard en een Gallimard (Frans), niets in het Nederlands? Wat zijn jullie ervaringen?

Afgelopen zomer gegaan. Bradt en Lonely Planet bij, beide okee, gaf de voorkeur aan de Bradt, maar de combi was eigenlijk wel heel goed. De andere gidsen ken ik niet. Dus als je met meerdere mensen gaat, dan is dat misschien wel een tip.

Ik geef mijn voorkeur ook aan de LP. Ik ben in 1999 de reis gaan plannen en kon toen niet echt iets anders vinden over Madagascar. Ik gebruik altijd LP’s en ben daar aan gewend, dus zou sowieso niet snel switchen. Heb een Hunter Guide van Panama liggen, maar da’s echt 3x niks…

Mijn Madagascar LP is nog zonder kleurenfoto’s etcetera :smiley:

Hoi, Wij hebben veel grote reiswinkels en boekenwinkels bezocht en denk met zekerheid te kunnen zeggen dat hollandse reisgidsen over madagascar niet bestaan. Er is een nieuwe planet van maart 2008, daar doen wij het mee. Wel hebben we een gigakaart van 1:800 000 gevonden van freytag & berndt. Een aanrader.
Wil Verhoeven

Hoi!

Wij hebben in juni '08 in Mada gereisd en hadden de nieuwste Lonely Planet en The Bradt Guide. Is echt een aanrader om beide gidsen te kopen als je gaat backpacken want beiden zijn incompleet en ze vullen elkaar goed gaan!

Veel plezier, Mada is geweldig!!!