Ik vlieg 19-6 om 06.45 uur smorgens met Airaisa van BKK naar Hanoi, de check-in balie sluit om 06.00 uur, hoe laat zou ik het beste op het vliegveld kunnen aankomen om in te checken ivm paspoort controle’s en zo ?
Ben liever iets vroeger dan te moeten haasten, heb al een seat gereserveerd dus dat maakt niets uit
Aanvulling, wat is ongeveer de reistijd vanaf Khao San Road tot het vliegveld rond 5 a zes uur s’morgens (met een taxi)?
Van Bkk naar Hanoi is wel een internationale vlucht en moet je in princiepe 2uur voor vertrek aanwezig zijn.Nu ik heb al ervaren dat het s’morgens ook niet extreem druk is in de luchthaven,Yens.
Normaal zal het wel vlotjes lopen aan de paspoortcontrole!Tja Yens,het vroege uur is ideaal om zonder problemen naar de luchthaven te rijden,zeker als je de tolwegen gebruikt.
Tijd:Ik had s’morgens van het treinstation naar het vliegveld 38minuten overgedaan met de taxi!(gewoonlijk hou ik mijn horloge in de gaten)Nu mag je voor vertrek van Kaosan road een 10minuten bijrekenen!Zie wel dat je gepast geld bij je hebt(toltax 50en 20bath=70bath totaal)gegroet:georgessiam.:chin:
Ik zou om 04.00 uur vertrekken. dan ben je ongeveer om 04.30 uur op het vliegveld, dus mooi 2 uur voor vertrek. Ruim op tijd voor check in, paspoort controle, etc.
Een 1/2 uur later vertrek zou overigens ook zonder problemen kunnen.
Controleer de avond voor je vertrek wel even je E-Mail of sms want Air Asia wil zijn vertrektijden nog wel eens wijzigen.
Afgelopen maand 3 vluchten met Air Asia gehad waarvan 2 rescheduled zijn.
:chin:persoonlijk ben ik wat eerder dan eet ik meestal met familie en vrienden nog wat en ga dan naar de incheck ben ik zeker op tijd dus geen gestress
lekker rustig aan ik eet dan meestal in het restaurant waar thaise werkers van de airport ook eten is betaalbaar en heerlijk
Het heet “Foodcourt” Het restaurant op Suvarnabhumi van Bangkok Vliegveld is 24 uur per dag geopend. Sta je voor de Vertrekhal op niveau (verdieping) 4 Helemaal links Dan zijn de incheckbalies van Thai International Airways. Loop tot helemaal rechts toe en neem daar de lift Laatste tot niveau 1. Als je uit de lift stapt zie je het restaurant liggen.Ikzelf heb daar al verschillende keren een maaltijd genuttig,soms is het wel een beetje zoeken om ergens een plaatsje te vinden.
Het personeel eet daar ook,vond het best gezellig,ik zou zeggen Yens,proberen maar.
gegroet:georgessiam.