Ben jij ook in NZ vanaf november 2015

Heey,

Ik ga vanaf november voor 9 maanden naar Nieuw-Zeeland om als au pair aan de slag te gaan. Ik ga bij een gezin wonen dichtbij Auckland :-).
Toevallig nog meer mensen in deze periode daar?

Groetjes,
Maud

Hallo Maud,

Wat toevallig, volgens mij zag ik jouw berichtje ook op een artikel van aroundtheglobe.nl. Dezelfde naam in ieder geval!
Ik heb zelf ook een beetje rondgekeken naar au pair werk in Nieuw Zeeland, en heb naar de verschillende organisaties gekeken die het werk aanbieden. Dat werk is vooral voor 6 maanden.
Mag ik je vragen hoe jij aan jouw au pair werk bent gekomen? Ik hoor graag wat ervaringen!
Alvast bedankt

Groetjes!

Hee Yrlaa,

Haha ja dat klopt. Daar heb ik ook een bericht geplaatst, ben erg nieuwsgierig of er nog meer Nederlanders gaan. Zou leuk zijn om de voorpret kunnen delen dus ik dacht stuur eens wat berichtjes:-).
Ik ga via TravelActive als au pair aan de slag. Ik ben vorig jaar juli naar een infodag van hen geweest, en dat was heel interessant. Ik was meteen enthousiast en geinteresseerd in NZ! Ook was het erg leuk dat er een oud deelneemster aanwezig was waar ik mijn vragen aan kon stellen. Op mijn blog kun je misschien eens lezen hoe het bij hen allemaal in z’n werk gaat: http://maud-nieuwzeeland.reismee.nl/

Over TravelActive was ik meteen heel tevreden, ben ook nog eens samen met mijn ouders op kantoor geweest voor een persoonlijk gesprek zodat pap en mam ook wisten via welke organisatie ik naar de andere kant van de wereld ga! Ik was eerst ook van plan om 6 maanden te gaan, maar toen zei TravelActive al dat er dan wel een kleine plaatsingskans was, zeker omdat ik in oktober/november wil gaan. Vanaf januari zou het volgens mij wel mogelijk zijn om 6 maanden te gaan. Zelf heb ik ervoor gekozen om dan toch in november te gaan en er 9 maanden te blijven. Ik ben nu afgestudeerd en had me al zo lang ingesteld op het feit dat ik in oktober/ november weg zou gaan, dat ik niet meer kon wachten :-).

Er zijn ook mensen die zonder organisatie gaan, maar dat zou ik niet doen/durven…Travel Active kan ik echt aanraden!

Groetjes!

Wanneer en hoe lang zou jij trouwens willen gaan?

Hoi!

Bedankt voor de snelle reactie! Hartstikke leuk
Ik ben pas sinds gisteren echt bezig met rondkijken haha, hoewel ik er vorig jaar ook al aan heb zitten denken. Ben nu een jaar aan het invallen en het leek me leuk om iets anders te doen zolang ik nog geen vast werk heb. Dus eigenlijk zat ik ook aan dit jaar nog te denken (dit schooljaar bedoel ik dan). Maar jij bent er al wat langer op ingesteld zo te horen!
Ik heb ook naar TravelActive gekeken, en dat leek me inderdaad een erg veilige en leuke site. Ik wilde naar de infodag die ze 3 september houden, maar dan ben ik aan het werk helaas…
Ik zou inderdaad ook voor 6 maanden kiezen, maar het lijkt me leuk om zelf ook nog wat rond te trekken. Ik weet niet voor hoelang je een visum aan kunt vragen, volgens mij 12 maanden. Aangezien jij 9 maanden gaat, klopt dat ongeveer!
Heb je een beetje snel een gezin kunnen vinden? Ik zou het namelijk erg spannend vinden! Maar hoe meer ik me erin verdiep, hoe leuker ik het idee ga vinden!
Ga je de eerste maanden rondtrekken? Ik zal trouwens ook even op je blog kijken.
Groetjes!

Hoii,

Graag gedaan, ik vind het leuk om het erover te hebben dus dat zit wel goed :-). Maar ik denk inderdaad dat het nu een mooie kans is om voor zes maanden weg te gaan als je nog geen vast werk hebt! Ik was er inderdaad al heel lang mee bezig, maar ook bij TravelActive zeggen ze dat ik een uitzondering ben… je kan je ook bijvoorbeeld 3 maanden van te voren pas aanmelden. De meeste mensen melden zich niet zo heel lang aan voor vertrek, dus dat is zeker geen probleem. Wel jammer dat je niet naar de infodag kan, gewoon een afspraak plannen :slight_smile:

Als je als aupair aan de slag gaat moet je een Working Holiday Visa aanvragen en dat is inderdaad 1 jaar geldig! Het vinden van een gezin ging eigenlijk heel snel…TravelActive heeft een partnerorganisatie in NZ en zij stelden mij voor aan gezinnen. De gezinnen die in mij geinteresseerd waren kreeg ik te zien. Ik stuurde dan een mail en ging met hen skypen. Het was in het begin heel spannend, maar het contact was met alle gezinnen zo relaxed en open. Het was heel leuk om te doen en het maken van een keuze was ook best lastig. Maar gelukkig had ik TravelActive en Dreamaupair in NZ, die me opde achtergrond gevolgd hadden en me steeds een mailtje stuurden met de vraag hoe een skype gesprek ging! Het was bij mij binnen drie weken geregeld.
Ik hoop dat ik tijdens mijn au pair periode al heel veel kan zien van NZ! De weekenden ben ik vrij en ik krijg ook vakantie daar, dus hopelijk gaat dat helemaal goedkomen.

Ik ben heel benieuwd of je uiteindelijk ook voor nz zal gaan kiezen :slight_smile:

Groetjes Maud!

Heb zojuist even je blog gelezen, volgens mij heb je heel erg geboft met zo’n gezin. Het klinkt erg leuk!
De procedure klinkt vrij groot nog (met alle mailtjes, filmpjes enz.), had ik niet verwacht! Maar wel fijn dat er zo goed naar wordt gekeken.
En alle weekenden vrij, dat is ook erg fijn! Aangezien ik las dat je meestal moet rekenen op 1 weekend per maand.
Als ik het werk ga doen dan wordt het zeker Nieuw Zeeland, dat sowieso :smiley:
Ik zag dat er nog een infodag in oktober is. En misschien heb ik me dan al wel aangemeld… wie weet… :slight_smile:
Groetjes Yrla

Haha, ja dat denk ik ook dat ik bof. Wel nog even afwachten hoe het in het echt zal zijn maar voor nu voelt het goed in ieder geval. En er komt inderdaad best veel bij kijken, wat veel mensen niet verwachten… ik wist dat eerst ook niet tot ik dit hoorde van andere au pairs :p.
Bij mij zat er ook een gezin tussen waarbij ik amper vrij zou zijn in het weekend…dat viel ook een beetje tegen, niet dat ik het daar van af zou laten hangen maar toch.

Goede keuze denk ik in ieder geval, er zijn niet zo veel Nederlanders die als au pair naar NZ gaan…De meeste gaan naar Australie :-). Heel veel plezier alvast bij de infodag!

Groetjes Maud

Hoi Maud!
Ik wilde je nog even laten weten dat ik me heb aangemeld voor het Nieuw Zeeland programma. Ik dacht, gewoon doen! Rond januari wil ik vertrekken!
Ik ben nu nog even aan het kijken naar het expert programma, omdat ik daar ook in aanmerking voor kom en ben bezig met alle documenten en voorbereidingen.
Super spannend wel!

Groetjes Yrla

Hoi Yrla,

Wat leuk!!! Heb je snel gedaan haha :-). Wat heb jij gestudeerd? Ik had me ook aangemeld voor het expert programma maar het was uiteindelijk toevallig een ‘gewoon’ gezin geworden. Misschien zien we ons wel in Nieuw-Zeeland, zou mij leuk lijken aangezien de Nederlandse au pairs in de minderheid zijn!

Leuk dat je het liet weten,
Groetjes Maud

Oke dus dat kan ook gewoon. Ik wil op zich wel dat expert programma gaan doen, maar ik weet nog niet zo zeker of ik op kinderen met een handicap wil passen (ligt eraan). Maar als je ook benaderd kan worden door een gewoon gezin, dan maakt het op zich niet zoveel uit.
Ik heb de pabo gedaan. Vorig schooljaar ingevallen en dit jaar weer beginnen met invallen (half jaartje dan).
Ik ben erg snel ja, haha. Maar ik wil dit ook al een paar jaar doen en dacht: als ik het nu niet doe dan komt het er nooit van :slight_smile:
Lijkt me inderdaad leuk om elkaar eens te zien in Nieuw Zeeland!