Hoi, ik heb een telefoonnummer gekregen van iemand uit Turkije, maar nu weet ik eigenlijk niet of het een vast of mobiel nummer is! Het begint met 537… Dus als 't nou een mobiel nummer is en ik ga bellen, moet je dan ook nog het eerste cijfer weglaten, zoals als je naar een 06-nummer in 't buitenland belt je de 0 weg moet laten).
Dan wordt het dus: 009037… of gewoon: 0090537… ???
Groetjes Corine
Ik had net al bij die van jou gekeken, maar daar vond ik niet wat ik zocht, maar ik zag wel bij de jouwe staan van dat een mobiel begint met 05. Ik denk dat ie dat bij mij zelf al weg had gelaten, maar dan klopt 't nog niet helemaal, want dan heb ik 1 cijfer te veel. Nou ja, ik zal wel zien, in elk geval bedankt!
Ja de Turkse mobiele nummers beginnen met 053 of 054… en de lengte kan idd verschillen, weet ik uit ervaring. Dus bij het nummer wat jij hebt gekregen is de 0 al weggelaten, maak er maar gewoon 00905… van
Groetjesss Randy
Hoi
De landcode van Turkije is 0090 en mobiele nummers beginnen inderdaad met 05. Als je van Nederland naar een Turks mobiel nummer wil bellen begin je dus gewoon met 00905 en daarna volgen nog 9 cijfers. In het totaal moet je dus 14 cijfers hebben.
Groetjes
:rolleyes:
Haaai iedereen,
Wou even melden dat ik met twee jongens contact heb uit turkije en de ene begint met 009055 en de ander met 009054.
Deze nummers komen zonder de 0090 wel allebei op 10 cijfers dus totaal 14.
Greetz loret B)
hoi hoi,
bedankt allemaal, ik begin gelijk te sms-en!!!
Ik bel ook naar mobiel in turkije. Dan moet in ieder het netnummer van Turkije ervoor plaatsen 0090-6… dus de nul van 06 moet je weg laten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je moet rekening houden dat als je met een mobiel naar Turkije belt je ook nog eens mobiele kosten extra moet betalen, just in case.
Groetjes
hallo.ik had een vraag.ik hoop dat iemand mij kan helpen.
heb al verschillende malen proberen te bellen naar een vriendin in turkije die ik daar leren kennen heb.wanneer ik haar nummer bel, dan klinkt steeds de bezettoon en valt mijn verbinding weg.Ik heb zeker het correcte nummer.ik hoop dat iemand mij kan helpen
grz
Hanna
HEt is regel hier dat je oude topics(deze is van 2004 dus wel als oud te betitelen) niet meer ophaalt, of het moet iets toevoegen…dat doe je niet dus dan een nieuwe openen graag…
Kan je geen antwoord geven. HEt is een turks nummer denk ik…ik bel geen turkse nummers, mss kunnen de dames je hierin helpen
als je zeker weet dat je het juiste nummer belt… hoe moeten wij je dan helpen?
als een nr uit staat of niet meer bestaat dan krijg je vaak een turkse mevrouw met een heel verhaal, of gewoon niets en wordt de verbinding verbroken… zoals je zelf al gemerkt had
En dat klinkt als…
Aya deniz kisjer showan allumuyor… Lutfen blabla ofzo!!! En inderdaad hoe kunnen wij je helpen?? Misschien wil die persoon je gewoon niet spreken:disgust:
hahaha… das wel erg vals!!!
@ Cyn: hahaha indd dat stemmetje… Oohh ik moest zo lachen toen ik dat las, soms WORDT IK ZO ONTZETTEND GEK, GEIRRITEERD door dat vervelende stemmetje…!Heb daar egt trauma’s van!
Maar heb trouwens ook wel is een man gehad!.. met hetzelfde stukje!
haha
haha ik heb echt een hekel aan dat wijf gekregen… Waarom moet zij mij nou vertellen dat mijn askim zijn telefoon niet aanheeft…
En ik heb inderdaad ook weleens een man!:lol:
die wisselen elkaar denk ik af! hahahaa
dacht eerst dat de vrouw van telsim was en de man van turkcell of andersom, maar bleek toch niet zo te zijn!! hahahaa…
Hallo, ik heb wel een tip voor iedereen die weleens met een nummer in turkije belt. zelf bel ik via 0900-0790. Als je eerst dit nummer belt, bel je daarna voor 13 cent per minuut met een turkse mobiel. Maar je moet het even nakijken, ik weet niet meer op welke site ik dat nummer gevonden heb. Maar voor elke streek is geloof ik een ander nummer. Dit nummer is iig voor Turkcell in Istanbul. En het is echt waar, doe dit al een tijdje, en op mijn rekeningen kan ik zien dat het klopt. Voor 15 minuten praten betaal ik maar iets van 2,50 ofzo. Want er komen wel wat kosten bij voor het gebruik van je mobiel, en het bellen naar 0900. Maar het scheelt echt heel veel. Misschien hebben sommige van jullie iets aan deze tip.
ik bel nu al ruim een half jaar via ayyildiz.
Dit is een samenwerkingsverband van KPN met de grootste turkse telefoonproviders.
Het werkt als een soort beltegoed.
Ikzelf heb 1 mobiele telefoon met een ayyildiz kaart.
Ik bel dan voor 2.50€ een kwartier .
Even een algemen opmerking over bellen.
Verbindingen naar Turkije kunnen als het regenachtig weer is moeilijker tot stand komen.
DAn krijg je , zoals hier eerder al is opgemerkt, de centrale aan de lijn.
Een vrouw of man zegt dan : aradiniz kise suan ulasamiyorum ( aaradinis kiesje sjoe-an oeloesijamijor ) wat zoveel betekend als "diegene waar je naar belt is op dit moment niet bereikbaar
man/vrouw…
volgens mij krijg je bij turkcel een vrouw en bij tellsim een man… ja er moet wel gevarieerd worden…
sorry tis ook niet zo van benlang wat ik type…maar wou het ff melden
Nog nooit echt opgelet .
Meeste contacten die ik heb zijn lid van Turkcell.
En krijg daar idd altijd een vrouw.
bel nu al ruim een half jaar via ayyildiz.
Dit is een samenwerkingsverband van KPN met de grootste turkse telefoonproviders.
Het werkt als een soort beltegoed.
Ikzelf heb 1 mobiele telefoon met een ayyildiz kaart.
Ik bel dan voor 2.50€ een kwartier .
Ik heb een beltegoedkaart van Lebara
0.14 ct per min. (voor een kwartier dus E 2.10)
0.09 ct per sms.
(Mss een tip, bevalt prima ;))