Belize en Guatamala vragen

ik weet niet waar ik mijn vragen over centraal-amerika kwijt kan dus stel ik ze maar hier

ten eerste wilde ik graag weten of ik een slaapzak nodig heb in die gebieden of is er beddengoed aanwezig in de budgetaccomodaties.

ten tweede: hoe zit het met pinnen? zijn er inderdaad nauwelijks pin mogelijkheden? en is Maestro een probleem? moeten we ook een kaart met Cirris hebben

Hoi Bolletjeom,

1e. Slaapzak is erg warm in centraal amerika (tenzij je de gebergte in gaat) maar meestal zijn er dan wel warme dekens beschikbaar. Ik zou wel een eigen lakezak meenemen.

2e. Pinnen kan inderdaad lastig zijn. Wij hebben (Rabo pinpas = Meastro en Cirrus) vooral veel problemen gehad in Belize, het noorden van Guatemala en Honduras. Konden dan wel vaak nog met onze Mastercard in de bank geld opnemen maar dit kost dan wel extra geld.

Tip: Probeer een (gratis) Visa te regelen. Deze wordt echt overal geaccepteerd. Houd er wel rekeneing mee dat betalen hiermee vaak minimaal 5% tot 8% extra kost.

Kijk voor verdere tips maar eens op onze weblog. http://maktub.punt.nl

Groeten Klaas

klaas, dank je wel voor de antwoorden.
Ik dacht al die tijd dat rabo alleen maestro was en dat we opzoel moesten naar een kaart van de postbank die cirrus is. maar dat hoeft dus niet.

een vis regelen lukt denk ik niet meer, we hebben nog maar een week maar we nemen wel wat extra dollars mee

bedankt!groetjes rudi