Wij gaan in september naar Peru, buiten de vlucht zullen wij 21 dagen ter plaatse zijn.
Het is de eerste keer dat we naar Zuid-Amerika gaan maar we zijn wel gewend om met de rugzak te reizen en om de dingen ter plekke te regelen. Maar, aangezien de afstanden redelijk ver zijn en we toch de highlights van het zuiden willen zien ben ik aan het twijfelen geraakt. Als we 1, max 2 dagen ter plekke zijn lijkt het me intensief om nog achter een hostelletje te zoeken, laat staan nog bustickets en dergelijke te reserveren, tours te zoeken…
Daarom mijn vraag, zijn er mensen die in Peru wonen en dergelijke rondreis van te voren een beetje met ons uitstippelen? Ik kijk er naar uit om jullie reacties te lezen!
Wij gaan ook in september voor 3,5 weken naar Peru en hebben net onze reis vastgelegd met cuscoperu (een Nederlander die in Peru woont). Wij zijn daar tot nu toe zeer tevreden over: programma werd volledig op maat gemaakt, steeds zeer snelle reacties op vragen,…
Wij hadden enkle jaren gelden een heel mooie reis georganiseerd door een Belgisch-Peruaans koppel die ook een klein hostal uitbaten in Lima . De vrouw is reisgids en de man organiseert al dan niet volledig je peru-reis . Hun adres was www.safeinlima.be.
Veel plezier met het plannen van jullie reis
mail eens naar **kris_nijs@hotmail.com **met al je vragen , hij woont in Ancon en helpt een reis uitkienen door Peru. Hij heeft een bed and breakfast en samen met zijn echtgenote kan hij ook reisbegeleider zijn, een aanrader
volgens kenners.
Wij gaan ook in de 3e week van september voor ruim 4 weken naar Peru en Bolivia.
We hebben het laten verzorgen door CuscoPeru en zijn daar tot nu toe zeer tevreden over.
We krijgen vrijwel de zelfde dag antwoord op al onze vragen, de tickets waren direct geboekt toen wij aangaven dat we voor CuscoPeru kozen.
Maurice gaf ons zelfs nog handige tips voor een iets andere indeling van onze reis.
Ik woon in Peru en ik kan je zeggen dat in het algemeen de dingen vrij makkelijk te regelen zijn.
En het is ook veel **avontuurlijker en zeker veeeel goedkoper **als je de dingen zelf kunt regelen.
Zeker als je in de toeristische gebieden verblijft, zoals bv Cusco; daar zijn een heleboel kleine reisbureautjes waar je snel zelf de dingen kunt regelen. Voor hostelletjes kan je in de Lonely Planet (aanschaffen want daar staat heel veel nuttige info in!!) kijken terwijl je onderweg bent van de ene plaats naar de andere. Buiten de toeristische gebieden is het echter wel nodig dat je een beetje spaans spreekt.
Als je ook naar het noorden van Peru gaat: ik woon in Huanchaco bij Trujillo en heb een klein B&B (zie foto). Op onze website (www.petervanderzee.bravesites.com) staat ons telefoonnr en emailadres. Van hieruit zijn makkelijk uitstapjes te maken verder naar het noorden (Chachapoyas kan ik je bv. van harte aanbevelen!). Wij kunnen je daarbij helpen.
We hopen dat je een hele fijne vakantie zult hebben en je kan ons altijd mailen of bellen als je in Peru bent, al is het maar om even aan aanspreekpunt te hebben in het buitenland.