Belgisch brood

Waar kan men in Cebu lekker Belgisch brood vinden daar ik niet graag brood eet dat flep en gesuikerd is cheer
Het moet wel volgranen zijn maar kan nergens vinden !!!
dank :kus:
picard

Belgisch brood in de filipijnen , simpel antwoord …NERGENS
In de SM van Manila is er wel een FRENCHE BAKKERY ( ook in TACLOBAN)

Volgranen brood te vinden is toch vaak wel een probleem, Filippinos eten dat niet dus je zal toch bij een zaak moeten zijn waar veel buitenlanders komen en waar er dus vraag naar dit product is. In Cebu-city is volgranen brood zeker weten wel te koop. Ik weet aleen niet waar. jaren terug was ik op diverse duikresorts in Moalboal ten zuiden Cebucity en daar werd het toen al volop geserveerd. Picard mocht je op het platteland ergens wonen in Cebu dan zou je ook nog kunnen vragen aan een lokale bakker het speciaal voor jouw te maken want volgranen meel is dus gewoon te koop in Filippijnen http://www.pilmico.com/pilmico/products/wholewheatflour.htm

Maar bakkers kopen het niet omdat er afgezien van de touristische gebieden geen vraag naar volgranen brood is. Volgens dit artikel in de sunstar zou het bij de French Bakery in SM in Cebucity te koop zijn http://www.philstar.com/Article.aspx?articleid=542039 Ik zou zeggen gewoon een keer proberen hoe het smaakt . Succes !! En effe laten weten natuurlijk of dat brood van de French Bakery goed te doen is, want ik denk dat er wel meer mensen die in Filipijnen komen tegen dit probleem aanlopen. Ik koop zelf vaak die kleine bolletjes broodjes die sochtends vroeg door de straat worden uitgevent, pandisal, heten deze kleine broodjes, en vooral als ze nog warm en vers zijn vind ik ook goed smaken.

Het brood die je in de Filippijnen kunt eten zijn volgens mij heel lekker

Warm Brood eten is niet gezond dat weet ik !:mad:
Ik heb vroeger na mijn werk bij een bakker gewerk na de tijd !en in weekend !
Ik lust dat flep brood niet met suiker maar toen ik in 2005 was is er in Country mall volgranen maar nu niet meer daar er geen vraag achter is of onvoldoende .cheer
Ik ga eens proberen bij Angelica in de mango street naar het schijnt moet daar volgranen brood zijn !

Tja, French Bakery is één van die bake shop ketens in de Filipijnen, maar laat je niet misleiden door de naam, ze verkopen hetzelfde zoete brood als de andere…

Voor westers brood ben je eigenlijk aangewezen op de ‘toeristische’ guesthouses, zo had bijna elk guesthouse in Sabang, Palawan westers brood. En zo zijn er hier en daar nog wel te vinden (zoals op Bohol, Mindanao, Negros,…)!

En in CEBU ?:mad:

Als je Cebu City bedoelt, vrees ik dat je aangewezen zal zijn om het gewone, filipijnse brood…

Maar als je naar zuid-Cebu gaat, in de buurt van Liloan, is er een guesthouse (weeral, ja!) waar Nicky, die vroeger voor rocksterren gekookt heeft, zelf haar brood bakt!

Waar in Liloan daar Liloan ligt niet in Zuid Cebu of wilt u bedoelen Kawasan Waterfall in Badian ?

Sorry Picard, een foutje van mijn kant…

Het guesthouse waar ik het over had ligt niet in Zuid-Cebu, maar in Zuid-Negros, in Tambobo Bay.
Dit staat o.a. op de website van dat guesthouse: “We bake our own breads daily.”!!

Wat is de website dan ?

dit is de website van het resort http://www.kookoosnest.com.ph/restaurant.html

In vele resorts waar vraag is naar volkorenbrood word het dus wel gebakken,en dat is ook geen probleem, want volkorenmeel is dus wel gewoon te koop.

@ Picard
Je hebt je Belgisch brood blijkbaar wel broodnodig:teeth:!!

Picard misschien is het een optie om dan toch maar zelf brood te bakken,want dat kookoosnestresort is schat ik toch wel minnimaal 150 kilometer van Cebucity vandaan. Neem eens contact op met de belg Rudi van Hamme ,die al jaren in de Filippijnen woont en zelf brood bakt en er zelfs ook kaas maakt, waarschijnlijk om dat hij die filippijnse kaas ook niks vind. Ik zal het e-mail adres van Hamme in een private message even aan je door geven.

**Hallo allemaal **

**Heb het volgranen brood gevonden in de Mangostreet in Cebu City **
De naam van de bakechop is Angelica !
**Zoek en ge vindt **
En het is lekker ook !
Ook bij Borrusia in Sogod is ook lekker brood te koop de bakker is een Duitser , :cheer:
**Groetje **
**picard **

Goed te horen dat je eindelijk goed en smakelijk brood hebt gevonden. Maar even voor de duidelijkheid, er zijn meerdere plaatsen die Sogod heten. Zo is er een plaats in Leyte die Sogod heet, maar ik neem aan dat je die niet bedoeld? Is er wellicht een wijk of plaats in cebu die ook Sogod heet?

Hallo

Sogod ligt op ongeveer 85 km van Cebu City niet zo ver van Bogo City maar het is een Duitser die daar brood bakt maar hij heeft ook een Restaurant die de zelfde naam draag .
Ze komen bij mij alle 3 weken vers brood leveren dat voor 45 peso Als wij daarvoor altijd naar Sogod moeten rijden zijn wij meer kwijt aan benzine het brood gaat dan in de diepvriezer waar hij altijd vers blijft .
groetje
picard