Belgié beu

hello,

Ik ben unidepen ben uitgekeken op Belgié!
Ik wil iets beleven in het leven aan ik wil voelen later als ik oud ben dat ik geleeft heb! Het leven is veel meer dan werken eten en slapen!
Ik heb plannen voor naar het Westen van America te vertrekken en zien waar ik eindig! Het grootste probleem denk ik voor noord america is mijn visum. een electronisch pasport is niet genoeg denk ik want dan mag je maar drie maanden in noord america blijven. mijn vraag is als ik in noord america blijf en na drie maanden ga ik een week naar mexico en daarna onmiddellijk terug naar noord america, mag ik dat telkens doen om terug drie maanden te mogen blijven als ik het grondgebied van noord america heb verlaten en stempel heb van mexico op mijn pasport mag ik dan terug telkens drie maanden in noord amerika blijven? en plaatselijk een job uitvoeren om telkens terug verder te kunnen met mijn avontuur, is dat mogelijk in noord america?
Ik hoop dat er iemand mij tips kan geven en hopelijk is het te doen op deze manier.

alvast bedankt

vriendelijke groeten,

unidep

Dit is het Canada-forum…

Ze hebben van die rondtrekkers niet graag in Amerika…tenzij ge daar een rijbewijs hebtt en met de auto ‘rondtrekt’.
Ik zou kiezen voor Alberta, BC, NWT , Yukon en Alaska.
Dan kunt ge de grens alaska/yukon over om uw visa waiver te vernieuwen.
De grens Alaska-Yukon is iets lakser dan de grenzen tussen canada en the ‘lower 48’.
Hoe wilt ge rondreizen? Liften is de beste optie, denk ik.
Ik ben tot Inuvik en de brooks range al liftend gegaan…liften in west Canada en Alaska is vaak sneller dan een bus te nemen.

USA is 3 maanden, Canada is zelfs 6 maanden.

Beide landen zijn gelijk: als je aan de grens komt moet je de douane beambte (en hij als je niet vertrouwt: de immigratiebeambte) ervan overtuigen dat je een toerist bent, dat niet van plan bent om te blijven en dat je je tijdens je verblijf (financieel) kan ondersteunen. Als je niet overtuigend genoeg bent, sturen ze je rechtsomkeert. Als je iedere keer blijft flagpolen aan de grens zullen ze op een gegeven moment ook wel argwaan krijgen.