Belg op ABC

Hoi,

ik ben een Belg of dus Niet Rijksgenoot en wil permanent emmigreren naar één van de ABC eilanden. Ik ben zelfstandige (geen werknemers) en kan mijn zaak verhuizen naar eender waar. Ik werk via het internet.

Ik probeer hier en daar wat zéér interessante (not) wetteksten te lezen in de sticky’s e.d. rond het immigreren in de Antillen. :retard: Mijn vraag is: wie of wat bepaalt nu of ik daar mag komen wonen of niet?

Is dat allemaal mooi in regels gegoten of bepaalt een of andere “commissie” je landwaardigheid :slight_smile: ?

Wel dan, ik verdien voldoende met mijn zaak, heb een universitair diploma. Ik heb 4 jaar werkervaring en werk ook nog momenteel als lector aan een bacheloropleiding.

Moet je hoe dan ook eerst een werkaanbieding krijgen? Of kan ik gelijk een zaak opstarten ginder? Wat zijn dan de vereisten tot grootte??

Wie kan me duiding bieden? M.a.w. waar staan die application forms?? ;-):finger:

Hoi!

Vreemd dat hier nooit reactie op gekomen is. Of kreeg je persoonlijke antwoorden? Mijn echtgenoot en ik zouden over enkele jaren ook naar de Antillen willen trekken met de bedoeling later als zelfstandigen aan de slag te kunnen. Maar er is inderdaad weinig informatie beschikbaar over de wetgeving hierrond… Als we echter iets vinden, zal ik het hier voor jou ook zetten. Deel jij jouw info ook met ons?

Groetjes,
:dag:Isabelle

Hi, ik weet de officiele regels voor 'niet’Nederlanders niet, maar op mijn space staat o.a. de site van de overheid van de Ned. Antillen, waar je alle mogelijk info kunt verkrijgen met betrekking tot emigratie etc. Ik mag aannemen dat hier ook het nodige vermeld zal staan voor de 'niet’rijksgenootjes. Even bladeren dan maar en wie weet krijg je wel wat antwoorden hier en daar op je gestelde vragen. Veel succes hoor met jullie voorbereidingen,

groetjes Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao

[EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com

Hoi Isabelle,

doe ik!

doei!