Ronduit belachelijk vind ik het dat je bij de KLM niet een enkeltje kunt kopen voor plm. de helft van de prijs van een retourtje. Veel andere maatschappijen doen dit wel. Bij de KLM is een enkeltje over het algemeen zelfs duurder dan een retour!
Volgens mij is dat toch vrijwel alleen het geval bij de lowcost-airlines? Bij de rest is het een volstrekt onlogische warboel van tarieven, waarbij de gevlogen afstand geen enkel verband heeft met de prijs.
One-way tarieven zijn heel normaal bij zulke airlines als Austrian, Turkish, etc. Het is echt een uitzondering om zo te handelen als KLM! Bij Northwest en andere Amerikaanse airlines was het ook normaal, maar helaas is Northwest nu onderdeel van KLM!
Niet helemaal waar: NWA is een dochter van Delta (daarmee de grootste airline ter wereld), niet van KLM. Wel zijn NWA en KLM belangrijke partners en hebben daarom besloten prijzen te harmoniseren.
Ik vind het ook jammer dat ze zo moeilijk doen over enkele reizen. Ik me overigens eens laten vertellen dat een enkeltje zo duur is, omdat het een open retour is (geen retourdatum vastgelegd), maar dat kan ook dikke onzin zijn.
Ik boek mijn enkeltje wel op Awardmiles, dat is wèl de helft van een retourtje. ![]()