Hallo, ik weet niet of dit hier op zijn plaats is maar ik wilde het toch delen. Vorige week overleed een oude vriend (94) van ons. We ontmoetten hem op onze laatste reis (op onze website Ontmoetingen nr. 39 en Reisverslagen 2010 nr. 10). Toen een veeboer met 300 koeien en een hond op een prachtig plekje in Queensland. In de afgelopen jaren hielden we regelmatig contact.
Deze week kreeg ik de tekst van de overlijdensadvertentie met daarin de zin:
Relatives and friends are respectfully invited to attend the Funeral Service for Cliff, to be held graveside at the Gatton Cemetery, Dennis Minson Drive, Gatton, commencing at 10.00am, Thursday, 29th May 2014.
Bring a chair and a hat. Prepare to stay for a long chat.
Dat laatste: ‘Breng een stoel mee en zet een hoed op en bereid je voor op een lang gesprek’ trof me.
Ik zag het helemaal voor me, in Gatton was het vanochtend onbewolkt en 22 graden. Lekker keuvelen en herinneringen ophalen naast het graf met daarop de bloemen. Familie en (oude) vrienden met hun zondagse cowboyhoeden. Kleinkinderen, achter-kleinkinderen en achter-achter-kleinkinderen. Een mooie manier om afscheid te nemen in plaats van met koffie en cake in de aula.
Nou, dat wilde ik even delen.