Beginneling: Bed & Breakfast starten

Bedankt voor uw reactie Ons Stee!
Ik weet het, Europa is extreem duur, maar weer iets gemakkelijker om te verhuizen volgens ons.
Dus, ge moogt altijd een bericht laten als je nog goede buren zoekt.:lol:

Groetjes

hoi qua verhuizen denk ik dat het overal hetzelfde is zenne de nodige papieren in orde brengen, geld binnen brengen en plaatselijke bevolking tewerk stellen. Het is natuurlijk wel zo dat de afstand minder ver is maar ja ik zit liever 12u in een vlieger dan 12u in een auto. Neen, echt waar het verhuizen mag je zeker niet afschrikken zenne en ja iedereen is welkom als onze buur
grotjes anja ons stee

hoy Onsstee en Marco,

het is een feit dat als je in europa blijft zo goed als niks verdiend aan b&b, vooral in vlaanderen mag men maar 3kamers hebben om nog b&b reglementering te kunnen handgaven eens meer dan drie valt men onder het regime van hotel met de daarbijkomende kosten. Hoe zit het daar eigelijk in ZA? Van de rest van europa weet ik het ook nog niet, nog niet na gegaan.

groetjes
favola

hoi favola,
hier is de zomer op komst met al lekkere temperaturen van 30° en dat is nog niks he natuurlijk, hier in de wijnlanden kunnen de temperaturen in de zomer oplopen tot zo een 48° zalig zenne en het is een aangename hitte. als het in B 30° is moet iedereen binnen blijven. Het seizoen is weer gestart en het ziet er nu al goed uit zenne we mogen zeker niet klagen, we zijn ons tweede seizoen open en je moet toch tellen op 3 seizoenen om bekend te raken in de meeste delen van de wereld. Mond aan mond reclame is nog steeds het beste he groetjes anja
b&b ons stee

hoy onsstee

ja dat klinkt zalig die temperaturen, denk eens mijn man erover te praten om daar naar ZA af te zakken ipv in europa te blijven. Hebben jullie een pand gezocht via makelaar in eigen land of ter plaatse? Hoeveel kamers mogen jullie uitbaten volgens de plaatselijke wetgeving om niet als hotel beschouwd te worden of zijn er andere regels daar?
Denk eens een zoektocht te beginnen wij hebben geen schrik om alles achter te laten om te verhuizen dus dat is al geen probleem voor ons

groetjes,
favola

Hoi Favola
wij hebben hier geen beperkingen qua kamers je moet net zien in welke buurt je zit sommige buurten laten max 4 kamers toe. Wij hebben er vier en geen enkel probleem alleen een beetje weinig.Wij hebben ons pand gevonden via internet en dan een keuze gemaakt en met die keuze naar een makelaar maar wel met onze immigratie kantoor. Hier een paar sites: www.intergate-immigration.com en www.propertygenie.co.za de eerste is het kantoor waar wij mee geemmigreerd hebben en het andere is een algemene immobiliensite, daar kan je al eens gaan kijken hoe de prijzen voor woningen hier liggen. Vraag maar op als je vragen hebt
anja b&b ons stee

hoi Anja,

nogmaals bedankt voor de snelle reactie, ga zeker eens zien, ik hoop toch echt in deze branche iets te kunnen starten. Hou u op de hoogte.

Thanks,
groetjes
Cristel/favola
:zon02:

hoi Berto, Inderdaad dat zou geen slecht idee zijn zenne om zo een groep te lanceren. Ik ben wel blij dat er zoveel medeleven nog bestaat en hulpzaamheid om andere mensen in een goeie richting te helpen.
Groetjes b&b Ons Stee anja

Ik heb zojuist de groep aangemaakt B & B Eigenaren.
Wordt allen lid zou ik zo zeggen.
Volgens mij kunnen we elkaar helpen en wellicht ooit eens een meeting organiseren.
Leuk in het koude Nederland of zo.

Groetjes

Berto
http://www.casadecincohermanos.com

wij hebben in Zuid-Afrika een aantal maanden zelfstandig een backpackers hostel mogen runnen.
Dat smaakt naar meer!! alleen mijn man is nog niet helemaal overtuigd. Die vraagt zich met name af hoe je het moet aanpakken als je niet in de problemen wilt komen na ja 65ste

Hoe doen jullie dat? doen jullie aan pensioen opbouw? waarom niet of waarom wel en waar dan?
laten jullie de AOW voor wat hij is of hebben jullie een AOW gat verzekering?
Hij maakt zich vooral een beetje zorgen voor het geval het medisch mis gaat wanneer je ouder bent en om wille van goede medische zorg terug wilt misschien naar Nederland. Wanneer je dan jaren bent weggeweest, kan je dan nog wel financieel rond komen in Nederland.
We hebben prachtige stukken grond gezien in Mozambique bijvoorbeeld. Met een aantal jaar hard werken en een beetje geluk kan je de waarde ver5 voudigen…maar het 5 voudige van niet veel is nog steeds heel weinig…haha
te weinig om het in nederland een jaar uit te zingen.

ben benieuwd hoe/of anderen zoiets aanpakken

Ik ben zo vrij even een linkje te plaatsen naar de “B&B eigenaren” gebruikersgroep die je hebt aangemaakt: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Goed initiatief!

Beste allemaal,

Hallo vanuit Zuid-Afrika. Hier is het wat ons betreft prima toeven. Wij hebben nu ruim 2,5 jaar een lodge in het noorden van het land, dichtbij de grens met Botswana. Een heerlijk rustig en ongerept deel van Zuid- en zuidelijk Afrika.
Ik moet wel zeggen dat het keihard werken is. Vooral omdat dit onze eigen toko is en we hier ook echt dagelijks onze lodge en wildpark zelf managen. Wat hier echter veel gebeurt, is dat niet de eigenaar zelf de lodge of b&b beheert, maar hiervoor een ander aanstelt. Zelf hebben wij hier (nog!?) niet voor gekozen, maar dit zou wellicht voor iemand een mooie springplank kunnen zijn naar een eigen bedrijf! Dus mocht je plannen willen hebben maar eigenlijk nog niet weten of je het kunt, óf het ook uiteindelijk leuk is, en wat er eigenlijk allemaal bij komt kijken, is dit wellicht een leuke tussenoplossing; eerst een jaartje of langer iemands anders z’n toko runnen en dan opnieuw beslissen. Betekent dat je ook investeringsvraagstukken e.d. nog eventjes uit kunt stellen en het land waar je wilt gaan leven wat beter kunt leren kennen terwijl de risico’s wat kleiner blijven.

Groetjes vanuit zonnig Limpopo,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

hoy allemaal,
als ik zo eens zit te lezen geeft het me alsmaar meer zin om ermee te beginnen, ik hoop dat het project waar we momenteel mee bezig zijn toch lukt al is het maar in ons miezerige België.
Denk toch eens op zoek te gaan naar een pand in ZA, ik weet dat het hard werken is maar dat moet ik nu op mijn werk ook en bovendien is het allemaal voor een ander, dus het word hoog tijd dat ik aan iets anders begin.
Het is en blijft natuurlijk een risico maar tenslotte leven we maar een keer hé
groetjes en tot schrijfs
favola

Toch tof, al deze reacties hoor!
En, geweldig om zo een eigenaarsforum op te richten.
Hopelijk kunnen wij daar ons ooit bijvoegen.
Als er iemand meer info heeft over het uitbaten van een B&B van andere eigenaars, stuur het maar door.
En Bertoz, dat van U vinden we zeker ook eeen mooi initiatief.
Dit omdat we al naar dergelijk vakantieoord geweest zijn voorbije zomer.

Hallo aan alle Bed en Breakfast fans.

B&B uitbaten slorpt momenteel een groot stuk van mijn leven op.
Baat reeds 14 jaar een B&B uit in België en hou er enorm van.
Ik droom heel voorzichtig om binnen enkele jaren uit te wijken naar SardinIê en daar een B&B te starten.
Ik zoek een locatie tussen Cagliari en Alghero huren of kopen hangt van prijskaartje af.

Ben nu de taal aan het leren want dat is il primo vereiste als je daar wilt wonen en werken.
Ik weet dat ik nog een lange weg moet afleggen maar alle tips en ervaringen zijn welkom.
Alle tips welkom ivm formaliteiten om te wonen en werken in Italië.
Bedankt

ciao per lui,
certo, è meglio parlare la lingua anch’io vado a scuola seria per impararla,
ik hoop dat je droom mag uitkomen, mag ik weten waar in België je een b&b uitbaat
cordiale saluti
favola

Ciao Favolo,

Mijn B&B is in Brugge

Greets
Per lui

Hallo,
we zijn zelf 8 jaar geleden een B&B gestart in Italie in de Marche. Onze ervaringen kan men lezen op www.bloggen/lemache.be . Een zeer goede website ivm het starten van een B&B in italie is:www.bedandbreakfastitaly.nl
Succes en ga ervoor zou ik zeggen, je kan alleen maar spijt hebben dat je het niet geprobeerd hebt.

Zonnige saluti
Isabelle

Ciao Isabelle,

Bedankt voor de reactie en de tips .
Geraak alleen niet op je site?
Saluti
Per lui

hoy b&b- ers,

hoe zit het eigenlijk in elkaar bij een b&b, valt dit onder eenmanszaak of gaat dit samen met de gewone personenbelasting?
thanks