Hoi !
Ik ben Liesbet, 26 jaar…
Ik vertrek begin februari naar Australië voor mijn eerste keer …
Iemand zin om samen te reizen ?
Hey
Ik ben Robin, 25 uit Belgie en ben nu ook voor eerste keer in Australie, ik ben hier nu al 2 weken. Ik wou vooraf ook iemand zoeken om samen te reizen maar ik had geen tijd genoeg om mijn reis deftig voor te bereiden:s
Maar dat was geen probleem, heb hier al veel mensen leren kennen maar er zijn hier niet veel nederlandstalige mensen en dat vind ik wel aangenamer.
Ik trek nu richting noorden langs de kust vanuit Sydney en in februari ben ik wss in de buurt van Cairns en dan weet ik nog niet echt wat ik ga doen. Zou wel leuk zijn eventueel samen een auto te huren ofzo. Waar vlieg jij heen?
Je moet anders maar iets laten weten op leoenrobin@gmail.com
Groetjes
Robin
Hey Liesbet,
Ik ben Dimitri 21 jaar uit Bloemendaal
Ik vertrek op 7 feb naar Australie heb je al plannen gemaakt?
Zelf heb ik nog helemaal geen plannen, je kan me ook emailen op dimmmiie@gmail.com
Beset Liesbet,
Vele studenten die via Stagehuis op stage gaan naar Australië vertrekken eind Januari of begin Februari. Kijk op onze social media pagina´s wie er wanneer vliegt. Plaats een bericht op bijvoorbeeld onze facebook pagina en wie weet kun jij samen met één van onze studenten samen vliegen!
Succes!
Team Stagehuis
Hoi, ik ben namelijk ook opzoek naar een reismaatje over de periode 11-03 tot eind maart. Ik ben 32 jaar.
Ik ga er 7-8 weken naar Australie. eerste 4 weken heb ik een reismaatje, mar hoe meer zielen hoe meer vreugde. half maart zitten we in Cairns. Want we beginnen in Sydney met de auto richting Cairns.
Heb je zin om contact met mij op te nemen en mss half maart in Sydney te ontmoeten of tussentijds? Mail op sweet_baby_herself@hotmail.com
Hey Liesbeth,
Ik ben Kikilara, 26 jaar ui Amsterdam.
Ik kom 21 febr aan in Sydney en vlieg dan 26 febr naar Melbourne om vanaf daar naar het noorden te reizen en tot eind mei rond te reizen. Verder heb ik nog niks gepland. Misschien kunnen we afspreken. [EMAIL=“kikilara1985@hotmail.com”]kikilara1985@hotmail.com
kikilara.waarbenjij.nu
groetjes kikilara
**Hee Liesbet,
Ik ben Suzanne en ik ben nu zo’n anderhalve week in Sydney. Ik ga 27 januari richting Bondi Beach voor een weekje, wat ook in Sydney ligt maar dan de brug over als ik het goed begrepen heb, en daarna rond 2 februari kom ik terug in het centrum. Daar blijf ik tot de 13e, dan gaat mijn vlucht terug. Ik verblijf momenteel en waarschijnlijk na de 2e in het Highfield, een betaalbaar private hotel gelegen in Kings Cross. Vanuit daar zijn de meeste hotspots goed lopend te bereiken en daar zijn ook de meeste hostels te vinden in Sydney. Als je vragen hebt en zin hebt om wat te drinken, dan sta ik daarvoor open. Dan neem maar contact met mij op via www.suusvang.waarbenjij.nu!
Mocht het er niet van komen, dan wens ik je heel veel plezier in Australië!
Wat Sydney betreft; ik vind het een fantastische stad, dus je zult je zeker vermaken!
Groeten,
Suzanne**
Hey Suzanne,
Bondi Beach ligt in het oosten van Sydney en is vanaf Kings Cross maar slechts 10 tot 15 minuutjes met de trein/metro.
Misschien bedoel je Manly Beach? Dit is het strand wat aan de andere kant van de brug ligt en ook goed te bereiken is met de ferry vanaf Circular Quay.
Andere leuke wijk in het centrum van Sydney om te kijken naar een verblijf plekje is ook Surry Hills.
In iedergeval nog heel veel plezier in Sydney, geniet er van!
Groetjes,
Stagehuis
stages in het buitenland
**Serieus? Dat wist ik niet! Ik lees overal dat ik de bus moet pakken en dat dat best even duurt. Metro zou ideaal zijn! Misschien weten jullie dat; kan ik voor de metro gewoon net als in Nederland een kaartje kopen bij een automaat of moet ik een MyMulti kaartje halen?
Onwijs bedankt voor het advies!**
Beste Suzanne,
Je kunt gewoon een los kaartje kopen bij het station, zelf zou ik wel aanraden om een MyMulti 1 weekpas te kopen want je kunt dan overal de bus pakken en ook zelfs de Ferry en dit zijn zeer leuke ritten, maar zo kun je ook flexibeler door het centrum reizen en bijvoorbeeld de trein van Kings Cross overal heen pakken, zo kun je ook met de ferry van Circular Quay naar bijvoorbeeld watsons bay (Doyles restaurant en leuk klein strandje te vinden aan het einde van de straat links en blijven lopen) en het uitzicht vanaf het water op de Harbour Bridge en the Opera House zijn overgetelijk!
Voor Bondi Beach ga je met de trein naar Bondi Junction, dit is de laatste stop van de trein, dit duurt ongeveer 10 minuutjes vanaf Kings Cross. Hier heb je tevens ook grote moderne shopping malls en bioscopen. Vanaf hier rijden er veel buslijnen naar Bondi Beach, uit mijn hoofd in iedergeval de 330 en de 310. De snelste bus rijd dan in 5 minuutjes direct naar het strand, de langzame stopt iets meer dus doet er zo’n 10 minuutjes over.
Een leuke tip als je hier heen gaat is de Bondi to Coogee walk. Zo kun je als je voor aan het strand van Bondi staat aan de rechterkant langs de rotsen en een paar kleine andere strandjes helemaal naar Coogee beach lopen. Een erg mooi stukje!
Groetjes,
Stagehuis
stages in het buitenland
Ontzettend bedankt voor alle tips! Naast zo’n MyMulti1 hoef ik dan nergens meer een kaartje voor te kopen en kan ik onbeperkt de bus, trein, metro en zo pakken gedurende 1 week? Fantastisch!