Hey,
ik ben van plan om eind juni te vertrekken richting bangkok, en van hieruit binnen een maand naar hong kong te trekken (is dit een beetje goed mogelijk?) en van daaruit dus begin Augustus aankomen in vermoedelijk sydney, en dan heb ik ook nog een retour NZ van sydney uit en uiteindelijk weer terug daar. Ik heb voor australie en NZ dus ongeveer 10 maanden. wat ik wil doen is:
-oostkust,
-nieuw zeeland
-wat outback, waarschijnlijk door het midden van australie, zegmaar een rondje maken.
Is Sydney een goede aanvliegplek voor augustus, als je dus een rondje zonder perth wil doen? en wanneer zal ik NZ aan doen?
met de klok mee of ertegenin, en van boven naar beneden of andersom maakt niet uit.
Ben zelf 2x in Australie geweest, Ben de 2 de keer direct op hongkong gevlogen. Vond ik erg makkelijk.
Ik weet niet hoe makkelijk je china in komt van uit bankok.
Betreft Australie… Heb bijna alles gezien. Geen Sydney, en Melbourne.
Veel mensen gaan altijd direct naar de groote steden. Het mooie Australie vind je in Western australia. Perth. Ben daar begonnen. Alles daar gezien. Dat verhaal is eigenlijk te lang. Daarna Adelaide naar het noorden getrokken met de waywardbus. Super vet, en je krijgt de mooie dingen van de outback te zien.
Tot aan Alice Springs. Dan zie je ook De beroemde steen Uluru.
Na AliceSprings, naar Darwin is niet veel te zien. Is toch gauw 1200km… De develsmarbles… die vergat ik even. Is wel heel appart. En een mooie tussenstop om de benen te strekken. In Darwin zelf, kun je super easy naar kakadu Nationalpark en litchfield Nationalpark. Echte aanrader.
Betreft de oostkust, Vond ik Brisbane en omgeving erg gaaf. Je kunt van uit de heuvels van Brisbane de de hele stad zien. Wat je ook zeker moet doen, is withsunday’s en fraser island.
Daar naast heb ik 1 tip. Slaap in Yha’s, ontmoet mensen, en ze vertellen alles wat mooi is, en waar het goedkoop is.
Bedankt voor je tips, altijd welkom natuurlijk, ik zal overwegen om Perth er ook bij te doen.
Maar mijn vraag was eigelijk of Sydney een goede plek is om de reis te beginnen in Augustus… en welke kant op dan? ivm weersomstandigheden en kwallen etc…
ik zou wel graag in Sydney weer willen zijn met oud en nieuw
Jaa… begrijpelijk.
Augustus is winter… Maar kwallen… ik was in die tijd duiken in de greatbarier reef, zonne factor 30 kan geen kwaad. Was rood in 20 minuutjes. Be er wel van geschrokken. ook lang last van gehouden.
Maar kwallen weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik wens je veel succes met ontdekken, Maak je niet te druk over hoe en wat, want het is echt releax reizen daar.
Johan