Ik ben van plan om naar Barcelona te vertrekken om (in de eerste instantie) de spaanse taal te leren. Hierna ga ik opzoek naar een baan bij een internationaal bedrijf op het gebied van marketing en communicatie.
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken? Zijn er bijvoorbeeld speciale uitzendbureaus waarbij Nederlandse of Engelse bedrijven vacatures hebben? Of heeft iemand van jullie een goede tip om in contact te komen met bedrijven die Nederlandse mensen in Barcelona zoeken?
Heb je al gekeken op www.werkvindeninspanje.nl? Klik daar op “banen in spanje” en ga zoeken in de banenbeurzen die daar staan. Selectie maken en langs gaan. Er staan heel wat banen in Barcelona op de banenzoekmachines.
Veel succes!
Ik zou je adviseren om je in te schrijven bij uitzenbureaus, zoals bijv. Randstad of Manpower, je kan ook kijken op www.monster.es .
Wat ik weet is, dat ING en Capgemini in Barcelona zetten, maar heb niet het idee dat ze momenteel vacatures hebben, een open sollicitatie kan je natuurlijk altijd doen. Maar ga er wel vanuit, dat het voorlopig een moeilijke situatie op de Spaanse arbeidsmarkt is, met miljoenen werklozen.
Bedankt voor jullie reactie! Ik zal sowieso ff op die sites kijken. Ook had ik al een aantal uitzendbureau’s in Nederland gebeld om te vragen of ze vanuit nederland ook wat voor mij kunnen betekenen in barcelona, maar helaas. Ik kan inderdaad beter daar opzoek gaan naar een uitzendbureau… Natuurlijk weet ik dat het een lastige klus gaat worden, maar ik blijf hopen op een gelukje! Bedankt voor de tips iig, als jullie er nog meer hebben, hoor ik het graag!