Hoe te werk gaan?

Hallo allemaal,

Ik en mijn vriend zouden graag een paar jaar in Spanje willen werken en wonen en alvorens daar een spaanse cursus te volgen (om sneller aan werk te komen). Ik heb me laten vertellen dat in de stad altijd wel mogelijkheden zijn om aan de slag te gaan en je ook vrij snel in bv. Barcelona een appartementje kunt huren. Ik vraag me alleen af; waar moet ik beginnen met zoeken naar (allereerst) een baan (voor ons tweeen). Zelf zit ik in het Toerisme en kan ik goed duits en engels. Mijn vriend heeft een hoge opleiding gevolgd en wil graag werken op (hoger) niveau. Heeft iemand tips voor mij bij welke instanties ik kan aankloppen voor een baan? Of weet iemand een bedrijf die mensen zoekt? Zijn er banensites van Spanje, en is het misschien goed om hier op te kijken?

Alvast bedankt voor je reactie!!:thumbsup:

gr. Gerlanda

Hai!
www.buscadordetrabajo.es is een van de grootste banensites die zich op de arbeidsmarkt van Andalusië richten. Kijk daar eens rond als je interesse hebt in Andalusië.

Natuurlijk zijn er in Spanje ook gewoon uitzendbureau’s te vinden, net als in Nederland. Vanuit Nederland kan je het beste op internet op zoek gaan. Ter plaatse zou ik je willen adviseren om ook eens langs een uitzendbureau te gaan.

Op www.buscadordetrabajo.es staan ook vaak advertenties van uitzendbureaus. Onderaan in de advertentie staan de contactgegevens van het bureau en een link naar hun website.