Bed & Breakfast opstarten

ja ik weet het, het zijn vage plannen :slight_smile:

Het is gewoon zo dat ik graag mijn eigen baas wil zijn en er zijn niet veel gebieden die mij echt interesseren. Ik weet dat een B&B opstarten veel werk bevat. Ik ben onder andere eens aan het lezen in starting a B&B for dummies, om gewoon eens een idee te krijgen.

Ik heb er geen achtergrond is, daarom zou ik, als ik er echt aan zou willen beginnen, enorm veel research e.d. doen. Ik ben niet iemand die gewoon ergens zichzelf ingooit :slight_smile:

Ik heb niemand waar ik naar om moet kijken dus dat scheelt mij weer natuurlijk. Ik kan gaan en staan wanneer ik wil.

Hallo Nathalie,

Misschien heb je hier iets aan!
http://www.laudius.nl/start-je-eigen-bed-and-breakfast.html

Groetjes, Renate

Dank je Renate :slight_smile:
Toevallig wist ik hier al van af. Maar aangezien ik binnenkort naar Ierland ga verhuizen moet ik daar een soortgelijke cursus zien te vinden als ik er echt aan wil beginnen :slight_smile: Maar toch bedankt voor de link

Groetjes
Nathalie

Hallo,

Nog even een reactie van mijn kant.
Natuurlijk moet je niet zomaar ergens induiken “omdat het leuk lijkt” en elke voorbereiding is meegenomen. Maar laat je hart spreken en til er ook niet te zwaar aan, ik krijg wel eens de kriebels van hoe alles van te voren doorgekauwd moet zijn. Welke risico’s loop je nu helemaal? Wat zijn de “zekerheden” die je eventueel zou achterlaten?
Houd rekening met eventuele heimwee, dat is afschuwelijk als je dat krijgt, verder, een baan, een huis, zijn allemaal geen zekerheden en als je gezondheid je in de steek laat Baal je ook als je in Nederland gebleven bent.

Wij hebben binnen een half jaar besloten naar Hongarije te gaan, zijn hier 3 keer geweest om een huis te zoeken, deze verbouwd en nu verhuren we 2 huizen. Het is echt geen vetpot, maar dat ambiëren we ook helemaal niet, we zijn hier heel nu 5 jaar gelukkig en hebben een heerlijk leven.

Juist van Nathalie schrijft; ik wil mijn eigen baas zijn. Het is heerlijk om zĂł vrij te zijn.
En lukt het toch niet, dan kun je toch verder of terug en heb je een prachtige ervaring.
Je moet toch geen spijt hebben van wat je nĂ­et hebt gedaan, dat is zo zonde!

Succes hoor,
Sandra

Hey Sandra, ik had je reactie nog niet gelezen. Wat leuk van jullie dat jullie gewoon naar Hongarije vertrokken zijn. Ik merk dat veel mensen die emigreren meestal ook tevreden zijn, ondanks vele (administratieve) tegenslagen. Ik denk dat het in NL vaak tĂ© haastig is, alles moet snel en meteen en goedkoop. Maar als ik me bedenk dat ik mijn zoontje nu van zijn school en vriendjes vandaan moet halen, dan slaat de twijfel toe en denk ik “ik zal nu voorlopig maar beter niet naar het buitenland gaan”. Ik vind het belangrijk dat mijn kids een steady omgeving hebben en vriendjes maken van begin af aan. Ik heb dat niet gehad. Ik ben verhuisd toen ik 2 was en toen ik 12 was. Net wanneer je vriendjes begint te krijgen en dan moest ik weer afscheid nemen
 Ik wil dat voor mijn kids anders doen. Maar ik wil ook mijn eigen dromen niet terugdringen
 Pfff, ik vind het zo moeilijk. Ik vraag me in eerste instantie af waarom ik zo van een groot huis, liefst in het buitenland droom; heb ik altijd al gehad. Ben ook internationaal opgevoed/ingesteld. En 2 “helderzienden” hebben (zonder dat ze elkaar kennen) me voorspeld dat ik naar het buitenland zou verhuizen
 Spannend!!

Beste allen,

Wij hebben nog een perceel in Frankrijk en er staat al een deel van een huis op.

Wellicht interessant voor iemand die over een jaar of enkele jaren een B&B wil opstarten.

Bij interesse: mail naar budding1982@hotmail.com.

Groetjes,

Jan

Hallo,

Ik en mijn man hebben een pakt gesloten, als één van beide ontslagen wordt of mss beiden gaan we naar het buitenland en starten een B&B. Waarom dan pas? Omdat we er een soort van reden moeten voor hebben om de grote stap te zetten. We hebben beiden horeca ervaring en zien dit kompleet zitten. Maar ja hoe begin je hieraan?
Onze droom is een B&B hebben en mijn man is een echte zeiler, die zou dan ook les geven of met mensen gaan zeilen.
Hoe hebben jullie het land beslist? Wij dachten aan Kroatië; Italië of Griekenland.
We zouden dus iets willen beginnen dicht bij een jachthaven.
Iemand tips?

@Kataxl je kunt zeker eens het boek “starting a bed and breakfast for dummies” lezen. Ik neem aan dat je die ook wel ergens in het NL vind (Ik heb hem in het Engels) Ik ben daar ook aan begonnen en vind het heel handig :smiley:

Beste,

Als je geen achtergrond hebt mbt een b&b, probeer eens enkele weken in een b&b te gaan (gratis) werken zodat je ter plaatse kan ontdekken of het echt je ding is, anders hou je het echt niet vol!

Veel succes in Ierland

Rudi & Conny Slabbinck - Develtere
B&B La Huerta - Logeren bij Belgen in het buitenland - Spanje