Het is gewoon zo dat ik graag mijn eigen baas wil zijn en er zijn niet veel gebieden die mij echt interesseren. Ik weet dat een B&B opstarten veel werk bevat. Ik ben onder andere eens aan het lezen in starting a B&B for dummies, om gewoon eens een idee te krijgen.
Ik heb er geen achtergrond is, daarom zou ik, als ik er echt aan zou willen beginnen, enorm veel research e.d. doen. Ik ben niet iemand die gewoon ergens zichzelf ingooit
Ik heb niemand waar ik naar om moet kijken dus dat scheelt mij weer natuurlijk. Ik kan gaan en staan wanneer ik wil.
Dank je Renate
Toevallig wist ik hier al van af. Maar aangezien ik binnenkort naar Ierland ga verhuizen moet ik daar een soortgelijke cursus zien te vinden als ik er echt aan wil beginnen Maar toch bedankt voor de link
Nog even een reactie van mijn kant.
Natuurlijk moet je niet zomaar ergens induiken âomdat het leuk lijktâ en elke voorbereiding is meegenomen. Maar laat je hart spreken en til er ook niet te zwaar aan, ik krijg wel eens de kriebels van hoe alles van te voren doorgekauwd moet zijn. Welke risicoâs loop je nu helemaal? Wat zijn de âzekerhedenâ die je eventueel zou achterlaten?
Houd rekening met eventuele heimwee, dat is afschuwelijk als je dat krijgt, verder, een baan, een huis, zijn allemaal geen zekerheden en als je gezondheid je in de steek laat Baal je ook als je in Nederland gebleven bent.
Wij hebben binnen een half jaar besloten naar Hongarije te gaan, zijn hier 3 keer geweest om een huis te zoeken, deze verbouwd en nu verhuren we 2 huizen. Het is echt geen vetpot, maar dat ambiëren we ook helemaal niet, we zijn hier heel nu 5 jaar gelukkig en hebben een heerlijk leven.
Juist van Nathalie schrijft; ik wil mijn eigen baas zijn. Het is heerlijk om zĂł vrij te zijn.
En lukt het toch niet, dan kun je toch verder of terug en heb je een prachtige ervaring.
Je moet toch geen spijt hebben van wat je nĂet hebt gedaan, dat is zo zonde!
@Kataxl je kunt zeker eens het boek âstarting a bed and breakfast for dummiesâ lezen. Ik neem aan dat je die ook wel ergens in het NL vind (Ik heb hem in het Engels) Ik ben daar ook aan begonnen en vind het heel handig
Als je geen achtergrond hebt mbt een b&b, probeer eens enkele weken in een b&b te gaan (gratis) werken zodat je ter plaatse kan ontdekken of het echt je ding is, anders hou je het echt niet vol!
Veel succes in Ierland
Rudi & Conny Slabbinck - Develtere
B&B La Huerta - Logeren bij Belgen in het buitenland - Spanje