...because I'm worth it!

Hallo allemaal,

Ik heb hier net een account aangemaakt, omdat ik er altijd al van heb gedroomd een wereldreis te maken en hier graag wat informatie wil opdoen/vragen/delen.

Het is zo dat ik als klein kindje al gefascineerd was door de natuur, andere culturen en gebruiken en altijd op zoek was naar avontuur. Mijn grote droom was dan ook niet ‘zangeres worden’ (al heb ik dat ook wel eens in een vriendenboekje geschreven denk ik) of ‘veel kindjes krijgen later’, maar wel ‘EEN WERELDREIS’ maken. Met de jaren ben ik deze droom wel een beetje uit het oog verloren, ik kwam in de pubertijd en vriendinnen, hobby’s, uitgaan, studeren werd belangrijker.

Totdat ik vorig jaar voor mijn verjaardag een Etruskische spaarpot kreeg, waarop staat “…because I’m worth it!” en waarbij een wenskaart zat waarop ik een wens moest schrijven. Mijn vrienden zeiden dat ze hopen dat ik er genoeg geld in kan verzamelen om een wereldreis mee te maken, en eerst bij hen langskom om samen de spaarpot kapot te gooien. Door deze gift besefte ik weer dat ik werk moet maken van waar ik zolang al van droom.

Mijn oorspronkelijke plan was altijd al om na mijn middelbare studies die reis te maken, maar het probleem is dat ik laat op het jaar verjaar, en dus nog geen 18 ben. Een aantal jaartjes uitstel kan natuurlijk geen kwaad, maar ik word wel steeds enthousiaster (en ongeduldiger). Nu vraag ik me dus ook af wat eigenlijk de minimum leeftijd is om aan backpacking/couchsurfing/… te doen? Oké, vanaf dat ik 18 ben, ben ik volwassen, maar hoe zit het in andere landen als je onder de 21 bent? Ik ben natuurlijk ook niet van plan meteen een hele wereldreis te maken, maar wil graag voor een bepaalde tijd rondtrekken in een aantal landen. Welke continenten (en landen) zijn het meest interessant om als beginneling naartoe te reizen?

Als jullie voor de rest nog tips, commentaar of weetjes hebben, mag je ze hier altijd voor me achterlaten.

Groetjes,
JustMe1994

Allereerst welkom op het forum, JustMe1994.

Couchsurfing is naar mijn weten gewoon mogelijk vanaf 18 jaar.

Misschien is het een idee om gewoon in Europa te beginnen?

Hoi JustMe1994,welkom op wereldwijzer!
Welk land dat je eventueel naar toe willen trekken is afhankelijk van ieders persoonlijke belangstelling.
Men begint altijd stelselmatig op te bouwen,eerst maak je een paar kleine reizen door Europa daarna ga je het wat verder zoeken in andere continenten zo heb ik het vroeger gedaan op jonge leeftijd.
Sommige mensen gaan voor culturele verdieping van hun kennis. Zij willen negerstammen in Afrika bezoeken. Of een beginnerscursus Spaans volgen in Guatemala. Andere mensen zijn meer geïnteresseerd in actie en sportieve bezigheden. Een raft-trip in Frankrijk om daarna door te vliegen naar Nepal voor een Himalaya-trekking. Weer anderen willen op hun reis bovenal genieten van rust en de wonderen der natuur. Zij worden vooral gelokt door een safari in Afrika of een fabuleuze zonsondergang in de woestijn. In de praktijk zal een reisroute vaak een combinatie zijn van deze persoonlijke interessegebieden.
In iedergeval kan je met alle vragen terecht op de verschillende landenfora’s die aanwezig zijn op wereldwijzer.
Suc6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst JustMe1994 8
groet,georgessiam.