batterijen

Hoi, wij gaan volgende week vrijdag naar de D.R.

Kan iemand mij zeggen of het inderdaad zo is, dat je er op de terugweg verstandig aan doet om de dure oplaadbare batterijen uit je camera en mp-3 speler te halen ??. Ik heb gehoord dat deze bij de douane in beslage genomen worden!!. En weet iemand welke valuta het beste is om mee te nemen, daar ik nog veel tegenstrijdige adviezen hoor.

Alvast bedankt,

Groetjes Ton :NETHERLAN :banana:

Hoi Ton,
Wij zijn al een keer in de DR geweest en hadden toen ook een camera met oplaadbare batterijen bij en die zijn toen niet in beslag genomen dus of het echt waar is dat ze dit doen weet ik niet.
Wat betreft valuta (deze vraag heb ik al eens beantwoord bij iemand anders)
Wij nemen meestal wat contant Americaanse dollars mee voor eventueel het visum te betalen bij aankomst op de DR.
En voor de rest nemen wij altijd Americaanse Dollar cheques mee (50 of 100 Dollar cheques of kleiner)die wisselen we daar dan in (in het hotel) tegen lokaal geld.
Dit omdat Dollarcheques verzekered zijn voor het geval er iets gebeurd en contant geld is altijd moeilijk te bewijzen hoeveel je bijhad.In veel hotels kan je ook gewoon pinnen maar wij hebben al vaker meegemaakt dat die automaten het regelmatig niet doen en dan zit je dus zonder geld (dus waren we blij dat we cheques bijhadden)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik weet niet wanneer je gaat maar alvast een fijne vakntie toegewenst.
(wij gaan pas in december)
groetjes Fransje.W

Hoi Ton,

Neem wat dollars mee voor eventueel het visum te betalen en fooi voor in de bus en bij aankomst in het hotel. Gewoon voor de eerste dagen. Verder kun je in Punta Cana en bij veel hotels gewoon pinnen in een pinautomaat. Er komen dan Dominicaanse Pesos uit en je hebt de beste koers!

Ik ben al 10 keer in Punta Cana geweest en doe het altijd zo.
Ook is het handig om een creditcard mee te nemen voor onvoorziene hoge uitgaven. Excursies kun je ermee betalen, de dokter, tandarts noem maar op.