Hallo,
Wij zijn van plan om in augustus zo’n 10 dagen naar Cambodja te gaan. Zijn eerst ruim een week in noord Vietnam en vliegen daarna vanuit Hanoi naar Siem Reap. Daar hebben we ruim 3 dagen gepland en vervolgens 2 dagen Phnom Penh. Vanuit PP wilden we eigenlijk per bus nog 2 dagen naar Sihanoukville om vervolgens weer via PP naar Bangkok te vliegen.
Nu hoor ik dat je de boottocht vanuit SR naar Battambang eigenlijk niet mag missen! Die duurt 8 uur, en om weer in PP te komen is het weer 5 uur per bus! Is dit de moeite inderdaad waard?? We hebben nog niets vastgelegd dus hebben de mogelijkheid nog om te schuiven…Graag advies
Ja, de boottocht is echt de moeite waard! Wij hadden een zonnige dag en deze boottocht vonden wij 1 van onze hoogtepunten van 9 maanden backpacken! Erg indrukwekkend! Battambang is zeker niet bijzonder. Je hebt daar wel de bamboo-train maar er gingen vorig jaar verhalen dat deze gesloten zou worden. Mocht je een dag in Battambang verblijven dan is het wel leuk om je met een Tuktuk een dagje rond te laten vervoeren en vooral de kleinere dorpjes in de buurt te laten zien, want dan zie je ook het echte Cambodja. In totaal zijn wij ook rond de 10 dagen geweest (PP, Battambang en Siem Reap). Ons blog was: deefennoortje.shareyourstory.nl
Heel veel plezier in Augustus!
Hallo Deef,
Ik denk dat we dan idd Sihanoukville dan maar laten vallen. Was sowieso een gok omdat de weerberichten in augustus niet zo goed zijn voor een paar dagen strand. Dan wordt het denk ik 1 dag langer in SR en via Battambang naar PP om vanuit daar naar BKK te vliegen. (nemen we hotel met zwembad voor het geval het erg zonnig is:vak02:)
Vraagje: Heb je je ticket al geregeld vanuit Hanoi naar Siem Reap? Een optie zou ook kunnen zijn dat je op PP vliegt ipv SR, dan vanuit PP met bus naar Battambang, boottocht naar SR en vervolgens met bus vanuit SR naar BKK. Dit hebben wij gedaan. Qua prijs is dit goedkoper. Zo zijn de vluchten op PP vaker goedkoper dan op SR. En ook de bootocht vanuit Battambang naar SR is goedkoper dan visa versa. En ook nog eens een vlucht minder. De busreizen vallen reuze mee trouwens, de wegen zijn sterk verbeterd/vernieuwd.
Hallo,
Qua prijs maakt het (helaas) niets uit of je vanuit Hanoi naar PP of naar SR vliegt. (alleen met vietnam airlines voor 179 euro) Enige andere optie is volgens mij een binnenlandse vlucht naar Ho Chi Minh en dan via de Mekong naar PP. Kost me dan 3 dagen extra! Aangezien we maar 10 dagen in Cambodja hebben wil ik het zo goed mogelijk inplannen. Vanuit SR naar BKK met een busje is inderdaad een stuk goedkoper maar kost ook een hele dag reizen ?! Ik blijf puzzelen…