Waarschijnlijk zal ik tijdens mijn verblijf in Rio (voor een lange periode) verblijven in Barra de Tijuca. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft (qua omgeving, gunstige ligging? etc).
Dan vraag ik mij af wat de afstand is tussen Barra de Tijuca en Ipanema/Copacabana (bijv. hoe lang duurt het om van Barra met de auto of openbaar vervoer (bus) naar Ipanema te gaan?)
Gunstige ligging, ligt eraan wat je hier precies komt doen en waar je elke dag heen moet? Als je elke dag in barra of verder richting oost rio moet zijn is het meestal wel gunstig. Barra heeft een mooier strand dan ipanema & copacabana, weet niet of je op loopafstand zit?
Barra/ipanema kan een half uurtje duren, maar ook anderhalf uur, ligt eraan welk tijdstip…spits is altijd drukker.
En de afstand tussen het begin en eind van barra is iets tussen de 15-20 km. Dus ligt er ook een beetje aan waar je verblijft. Op google maps kun je een routebeschrijving opvragen, bus & auto. En je kunt ook de files bekijken, dus kijk zo rond de uren dat je van plan bent te vertrekken naar de files, geeft een goede indruk denk ik.
Als je regelmatig naar Ipanema wilt dan zou ik niet voor Barra kiezen, maar eerder iets daar in de buurt zoeken. In het begin van Barra zijn restaurantjes en clubs, daarna zijn het voornamelijk huizen en bedrijven. Barra bestaat vooral uit hoogbouw (google streetview), niet bepaald sfeervol.
Als je vooral op zoek bent naar andere toeristen, strand & uitgaan…dan zou ik eerder naar de wijken: Leblon, Ipanema, Copacabana, Botafogo en Flamengo kijken.
Ik ben zelf op vakantie geweest en heb inderdaad in Ipanema gezeten. Maar nu ga ik mogelijk vrijwilligerswerk doen in Barra de Tijuca, vandaar dat ik vraag wat voor omgeving het is en wat de afstand ongeveer was. Ik ben een beetje aan het verifiëren omdat ik niet te ver van mijn vrijwilligersproject wil zitten en vroeg mij daarom af hoe Barra de Tijuca is om te verblijven.
Weet iemand nog meer leuke omgevingen (in de buurt van Barra misschien) om eventueel voor wat langere tijd te verblijven? (wegens mijn vrijwilligersproject niet te ver van Barra de Tijuca)
Nee nog geen huisvesting, ik wilde me eerst beter orienteren of het een leuke plek is om te wonen. De stage wordt waarschijnlijk in de favela waar de film cidade de deus op gebaseerd is, maar welke favela dit is weet ik niet. Weet jij dat toevallig?
Ik heb het eindelijk gevonden, vandaar dat ik het niet kon vinden! Tegen mij is gezegd dat het in Barra ligt, maar dit is dus niet het geval.
Weet jij/iemand een leuke woonlocatie in die omgeving wat aan te raden is?
En de afstand tussen Cidade de Deus en ipanema/copacabana is dus groter vergeleken met Barra. Weet iemand de afstand ongeveer tussen deze 2 (en bijv. reistijd)?