Things to do in Rio

Een kennis van mij vertrekt op 6 februari voor 3 weken naar Rio. Ze logeert in de wijk Epinama.

Wat is er zoal te doen in Rio, en dan liefst geen tourist trap tips?

Aanraders qua restaurants en bars? Liefst in de veilige buurten in de stad.

Zijn er nog andere zaken waarmee ze rekening dient te houden?

Alvast bedankt!

Ipanema bedoel je.

In die wijk zijn genoeg bars en restaurants om je weken bezig te houden.

De “veilige” wijken zijn Copacabana, Ipanema en Leblon, daar zijn ook de betere winkels, etc.

Niettemin is het af te raden s nachts over straat te gaan, neem een taxi.

Wat er verder “te doen” is hangt van je eigen smaak af, je budget enz.

1 like

Ipanema, juist :wink:

Kent u specifieke adresjes van goeie restaurants en bars?

Waarom wil je op voorhand al restaurants en barretjes uitzoeken? Loop gewoon rond, kijk waar het gezellig en betaalbaar is en vraag of er een plekje is…

Het gaat over een vrouwelijke kennis van mij, en zij plant graag zaken op voorhand. Ze kent overigens geen Portugees, dus uw propositie om te gaan polsen naar betaalbare zaken waar een plekje vrij is, is een beetje bij het haar gegrepen.

Het was niet slecht bedoeld hoor, maar ik bedoelde te zeggen dat dat altijd wel goed komt. Spreek zelf ook geen Portugees, maar als je een restaurant binnenloopt met 2 personen dan merk je het vanzelf als het vol is…daar hoef je weinig Portugees voor te praten…en betaalbaar kun je zelf op menukaart zien toch?

Maar het is lastig om zo een naam van restaurant te noemen als je niet weet wat ze wil eten, welk budget etc, vandaar dat ik zeg, zoek ter plekke en ze vindt wel wat…

Het is vast wel handig wat voorinformatie te hebben. Wij weten alleen niet wat voor smaak en voorkeuren je kennisje heeft.
Om maar wat te noemen: als ze niet vegatarisch is moet je toch eens een echte goede churascaria hebben meegemaakt, daar zijn er een paar van en eentje waar ik de naam niet van weet is tegenover Shopping Leblon (Av Afrania de Melo dacht ik).

Een echt goede “a kilo” is Fellini in Leblon. Maar daar heb ik weer geen adres van.

Een goed restaurant waar ik wel eens een goede feijoada heb gehad (met airco) op zaterdag of zondag is Degrau, Av Ataulfa de Paiva in Leblon.

Mijn advies: vraag de hotelreceptie of de taxichauffeur. Het is waarschijnlijk toch te ver om te lopen en dat moet je ook niet doen in de avonduren.

Bedenk wel, dat de hoofdmaaltijd veelal de lunch is. Je vindt vast wel een launchonete op elke straathoek, maar dat wil nog niet zeggen dat het wat is. Zwarte bonen, rijst, wat patat als groente en een stukje schoenzool als vlees is niet ieders meug.

Afraders: Jim´s bar in Ipanema (een Engelse pub en toeristenval), A Garota de Ipanema (gewone bar maar idem), Bracaense in Leblon (portugese oplichters en toeristenval), alle vestigingen van Devassa, en Shenenigans op Praca Orsorio (Ierse pub).

Wat bars betreft weet ik niet heel veel waar ik zou willen wezen. De leukste hebben een terras, liefst aan de boulevard maar dat is tegenwoordig zoeken. Het sterft er van de hoeren, bedelaars en prullariaverkopers. Het ergste is Copacabana wat dat betreft, als zou je Sobra As Ondes (naast de Help) kunnen proberen, Dat is op de eerste verdieping en wordt je met rust gelaten. Caneca 70 in Leblon bestaat geloof ik niet meer, heel spijtig.

1 like

Giuseppe grill, churrascaria in leblon waar ik toen heb gegeten. Ronaldo (de Braziliaanse) komt daar ook geregeld, gezien de foto’s. Dan is het ook direct duidelijk waarom hij zo aangekomen is :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bedankt!

Beste Tristan, op ik ga morgen naar Rio, Ipanema, en keer terug op 6 februari, waar tijd is, zal ik je op de hoogte houden en anders stuur me even een reminder.

Excellent!