dat af entoe geld sturen is zo goed als elke maand kan ik je zeggen
Ik ben dan wel geen dame maar snel rijk worden is niks mis mee, of je moet wel erg links aangelegen zijn.
Ze zijn net als het over grootste deel v/d wereldbevolking, of sommige kid’s van tegenwoordig.
Allemaal weer frustratie’s van de naïeve mannelijke farang.
een markt is toch vraag een aanbod?
Zolang schreeuwerige goed betalende buitenlanders hierom vragen blijft dit fenomeen bestaan.
‘Thailand 2007’ volledig met eens alle barflies kiezen er 100 percent zelf voor want ‘werken’ vinden ze niks liever elke dag ‘sabai sabai’ en liever domme/dikke/naieve/hormoongestoorde farangs belazeren die als ze in Thailand komen hun tweede pubertijd beleven want ze krijgen ‘plots’
‘aandacht’ van jonge barflies en in hun eigen land ziet niemand hun staan
dus hun portomonee en broek gaat volleig open en hun hersenen(als ze die al hebben)komen tot stilstand de 2 of maximum een maand dat ze voor
hun in het paradijs zijn maar het is een ‘paradise of hell’ dat vinden ze later wel uit als ze ‘bankrupt’ zijn volledig kaalgeplukt door hun barfly…
Nooit vanuit ons westers oogpunt denken nooit medelijden hebben want dan naaien ze waar je bijstaat ze liegen dat het gedrukt staat altijd een zielig verhaal en de naieve farang stuift er in op volle hormoonsnelheid…
Krijg elke week echte verhalen van mijn Belgische vriend die daar werkt
elke week komen er farangs bij hem klagen/uithuilen omdat ze zijn belazerd
natuurlijk ‘eigen schuld dikke bult’ mannen zijn kleine kinderen en vrouwen dragen de broek altijd geweest…
op het gedeelte dat veel toeristen hun hersens thuislaten ben ik met je eens en dat ze hun hersens thuislaten is niet alleen wat betreft de bar dames maar ook op veel andere gebieden. heb daar veel voorbeelden van.
maar op het gebied dat de dames er zelf voor kiezen zullen we het eens moeten zijn dat we het oneens zijn.
klopt niet helemaal de thai zijn ook een zeer grote groep die er gebruik van maken, niet alle karaoke tenten zijn er alleen voor het zingen van liedjes
dus blijft het marktwerking…
ik bedoelde meer dat: er wordt vaak gezegd dat als de westerse toeristen niet meer zouden komen dan is de prostitutie ook verdwenen.
dat is niet waar want de thai zelf(die gaan meestal naar karaoke tenten) en de overige aziaten zijn een veel grotere groep die naar thailand komen voor de bar industrie.
Ik ben bekend met hoe het werkt… het probleem is dat wij een ‘westers’ oordeel willen geven en de vraag is of dat aan ons is??
ik denk dat ik juist geen westers oordeel vel inde discussie of de dames er zelf voor kiezen om in een bar te gaan werken maar feiten benoem en vertel wat ik vd dames hoor.
en of mensen komen voor sex toerisme ik zal die mensen nooit veroordelen wat ik wel jammer vind is dat thailand er mee gebrandmerkt is want er is zoveel meer te doen en te zien hier.
Mijn kromme gedachtengang ?!?!? Nee, JOUW kromme gedachtengang zal je bedoelen. Waarschijnlijk zit je al veel te lang in de Braziliaanse zon, want je wil het gewoon echt niet snappen he ?!?!!?
Nogmaals, deze dames hebben geen opleiding en dus weinig andere keus.
Of moeten ze soms in een fabriek gaan werken voor een paar Bahtjes per dag waarmee ze net genoeg verdienen om alleen wat voor zichzelf te eten te kopen ?
Mss moet je je er eerst maar eens wat beter in verdiepen, voordat je erover meepraat.
Lees eens het boek ‘Miss Bangkok, memoirs of a Thai prostitute’ van Bua Boonmee bijvoorbeeld.
Als ik die postings van Confederate zo eens allemaal lees, krijg ik het idee dat ie zelf ooit het ‘slachtoffer’ is geworden van een bargirl…
Welke weg kunnen ze dan bewandelen volgens jou ?
8 euro per uur ??? Wat denk je zelf ???
bij een werkweek van 40 uur is dat 56000 baht p.m.lol2lol2lol2lol2lol2
heb 350 baht per uur genomen.
50 euri voor 1/2 uur, lol2lol2lol2lol2
nou een fotomodel type uit een gogo krijgt dit misschien voor 1 uur.
Dat straalt er eigenlijk vanaf want hij weet het allemaal zo te verklaren dat kan geen leek zijn.
Nee, die wereldwijde slachtoffers van bankmanagers, verzekeringsmaatschsappijen met hun woekerpolissen die hoogopgeleide oplichters in hun 3 delige pakken dat is pas wat.
Misschien moeten ze buiten aan de gevel van die bar’s ook waarschuwende teksten gaan hangen of openheid van zaken moeten geven ten opzichte van de naïeve cliënt.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
lol2lol2lol2lol2
Baco en Davenuman
Ik had het even over schoonmaakbaan in NL voor 8,00 of je verkoopt je lichaam in Nl voor 50,00 een half uurtje. Het is maar waarvoor je kiest…
Ik heb vaak genoeg van die meiden gehoord dat hun familie denkt dat ze een goede baan hebben in Bangkok, ze zijn immers toch niet te traceren met hun mobieltje. Maar goed tegen een man zullen ze wel niet zo openhartig zijn het zijn toch de mannen waar ze het van moeten hebben.
Wat ik jammer vind is dat de westerlingen alles zo zielig vinden, zij rekenen alles om. Denken in het westers zoals wij het hebben zo moet het daar ook en dat vind ik niet reeel.
Ik vind Thailand een heerlijk land en als ik dan een paar dagen mee ga naar het platteland dan zie ik ook heus wel armoede maar het is armoede in onze ogen, Een boer werkt daar ook de hele maand keihard voor zo’n 15.000baht. Maar ze hebben te eten, kunnen zich kleden en wat ik zie is dat ze toch heel gelukkig zijn en het gezellig hebben.Dat kun je hier in NL niet altijd zeggen we moeten steeds meer hebben en hebben altijd wat te zeuren.
Het leven in Thailand is toch ook veel goedkoper dan hier.Je kunt daar een heerlijke maaltijd nuttigen voor 50 baht incl een cola. Als je alles op een rijtje zet zal er niet veel verschil inzitten.
Oke wij kunnen altijd nog naar de bijstand en naar de dokter dat is in Thailand wel ff anders.
Zelf ben ik kapster en vind het ook altijd leuk om daar naar een kapper te gaan, dan kom je in gesprek en dan wordt er vaak gevraagd wat verdien jij nou dan kom ik uit op 900 baht per knipbeurt dan zie je ze denken zoveel…ik verdien maar 150baht maar vertel er wel altijd bij dat de helft al naar je belasting gaat (btw, loonbelasting) dat ik vaak als ik ouderen knip in de binnenstad ook nog eens zo’n 150 baht kwijt ben aan parkeergeld, mijn bijscholing ect van de andere helft moet betalen en mezelf moet verlonen. Dan vind ik het grappig dat ze beseffen dat ik ook keihard moet werken voor mijn geld.
thailand2007,
weet niet hoevaak in in thailand bent geweest, maar voor jou info ik woon er nu 7 jaar dus ik denk dat ik er redelijk wat van weet.
de discussie gaat over dat die thaise bardames er zelf voor kiezen dat ie echt niet zo ze worden gedwongen door de omstandigheden.misschien dat 10% er voor de lol zit.
een boer verdiend echt geen 15000 baht per mnd dat is al veel in thailand iemand bij de 7/11 verdiend ong 6000 baht per mnd.
als een boer 15000 baht verdiend(wat ik al betwijfel) dan heeft ie ook wat leningen af te betalen vaak om mest te kopen, misschien een motorbike.
de rijstboeren krijgen een fooitje \het echte geld wordt verdiend door de rijsthandelaren.
thaise cultuur:
de thaise cultuur is nu eenmaal,mede ook door het ontbreken van een sociaal stelsel, dat je voor je ouders zorgt.
de dames hebben vaak een mislukt huwelijk achter de rug,alimentatie kennen ze hier niet, en hebben 1 of 2 kinderen of manlief doet niets alleen maar zuipen maar er moet toch geld komen voor de familie.
dan over de familie weet het niet, denk dat veel families het wel weten, maar je praat er niet over in thailand is toch gezichtsverlies. want ze hebben hun dochter uitwerken gestuurd als prostituee, denk je niet dat ze weten dat hun dochter zonder opleiding nooit een baan kan vinden die haar in staat stelt ong 8 tot 10 duizend baht p.m. naar huis te sturen na aftrek van haar eigen kosten.
die glimlach in thailand is er om vervelende situaties uit de weg te gaan of te voorkomen
de thaise cultuur is vrij complex.
gelukkig:
die boeren zijn gelukkig,waar baseer je dat op hopelijk niet op z’n glimlach.
misschien was jou boer gelukkig en verdiende die goed,echt die 15000.
maar het gros niet want er is erg veel alcoholisme en drugsgebruik onder het arme gedeelte vd bevolking en dat is denk ik niet omdat ze zo gelukkig zijn.
het is ook armoede in de ogen van veel thai, waar denk je dat die rellen uit ontstaan zijn omdat de red shirts het zo goed hebben en gelukkig zijn?
de westerse benadering.
denk dat jou gedachte de ultieme westerse gedachte is ze kiezen er zelf voor geen medelijden hebben. denk dat je niet alles vd dames goed hebt begrepen.
getuige dat je een schoonmaak job van 8,- euro per uur in nederland bij haalt.
ja zitten er in die zin vrijwillig dat er geen persoon is die ze gedwongen heeft om in een bar te gaan werken maar de omstandigheden wel.
hun luxe telefoon of kleding of gouden ketting worden vaak gegeven door de farang’s, zou ik ook aannemen als me dat werd aangeboden.
of ze kopen het zelf want als de familie het echt niet weet kunnen ze niet teveel naar huis sturen.
dan begrijp ik wel dat ze leuke dingen gaan kopen die gouden kettingen zijn status,kijk ik heb een ketting van 1 of 2 baht,maar ook spaarpotjes ze worden heel makkelijk weer ingeleverd bij de goudshop.
ook onder de dames wordt veel gedronken,ten eerste omdat ze van elk drankje dat ze krijgen vd klant geld krijgen, maar denk ook wel om hun ellende te vergeten.
de dames hebben bij mij geen reden tot liegen,ben getrouwd met thaise, en nog meer reden die ik prive hou.
als je de hele discussie nog eens vanaf het begin leest kun je lezen dat ik ben begonnen over meer respect voor de dames tegen confederate.
ik wil alleen maar bereiken dat mensen wat meer respect en begrip krijgen voor de dames.
weet niet hoe vaak en hoelang je in thailand ben geweest maar de cultuur en de gedachtegang van thai leer je niet ff in een vakantie van 3 weken.
een vriend van mij woont hier nu 15 jaar en maakt nog steeds dingen mee die die niet begrijpt, ik verbaas me ook nog iedere dag.
het is echt niet ff snel rijk worden voor die dames want naarmate ze ouder worden zullen de inkomsten ook minder worden, ja ze hopen op een farang die ze uit de ellende haalt en dan zal er wel eens wat gelogen worden of aangedikt logisch lijkt me.
vele dames trouwen met een farang uit praktisch oogpunt, ik uit de bar kan me familie onderhouden en evt. kinderen kunnen naar een goeie school.
farang blij want heeft een leuke jonge vrouw dus wat is het probleem dan.
Rijke boer is dat dan.
Zoals al eerder gezegd, je hebt het over een heel klein gedeelte van de dames werkzaam in de prostitutie, en hangt daar de andere (naar mijn inschatting 90%) aan op. Volkomen onterecht.
krijg ook de indruk dat veel mensen denken dat het een soort meisjes droom is in thailand om prostituee te worden.