Bankaccount NZ

Eind januari ga ik voor vier en halve maand naar nieuw zeeland om te backpacken. Ik heb daar geen ervaring mee en wilde de ervaren reizigers onder jullie vragen of het verstandig is om een nieuw zeelands bankaccount aan te vragen bij aankomst? Zo ja, hoe gaat dit wanneer ik geen vast adres kan opgeven of zijn daar oplossingen voor?

Alvast bedankt en ik hoop wat van julie te horen,

Natha

Hi Nathan,

Je zou even moeten nagaan wat je momenteel per transactie betaald bij je huidige bank om geld in het buitenland op te nemen. Indien je wilt gaan werken in NZ moet je een rekening nummer hebben; werkgevers betalen niet cash uit.

Check anders deze link even voor meer info:
http://www.ericgoeskiwi.nl/nl/backpacken/backpacken/bankrekening.html

Dank voor de link, daar heb ik zeker wat aan. Een van de redenen waarom ik dacht aan het openen van een accout is het mogelijke verlies van bankps, als ik dan een nederlandse pas heb levert dat neem ik aan een hoop gedoe op.

bij de asb bank in new zealand open je zo een account elke transactie kost 20 dollar van hier naar daar of andersom hou daar rekening mee.maar als je voor het eerts een rekening opend moet je in inleg doen van 500 dollar.dus je hebt altijd geld nodig als je daar heen gaat. gr monique