Bankrekening in Nieuw Zeeland

Is het mogelijk om een bankrekening te openen in Nieuw Zeeland als je alleen maar een toeristenvisum voor 3 maanden hebt?
Hoe doen jullie dat, betalen in Nieuw Zeeland? Ik heb alleen maar een gewone bankpas van mijn nederlandse bank en ik weet niet of die wel te gebruiken is in NZ. Wat kan ik het beste doen? Een bankrekening openen in NZ (weet niet wat dat kost?)?, contant geld meenemen? (Euro’s of NZDollars?)
Wat is de beste of goedkoopste optie? (Elke optie kost geld neem ik aan)
Een creditcard is geen optie!

Hallo,

Als je een bankpas heb van de nederlandse bank waar cirrus of maestro op staat kun je in NZ overal pinnen zelfs in de uithoeken van NZ. Ik ben op dit moment in NZ je kunt maximaal 950 NZD per keer pinnen. Dus je hoeft echt geen rekening daar te openen om te kunnen pinnen

Hallo,

ik heb dit nagevraagd bij mijn bank en je kan inderdaad met je pas geld opnemen in nz alleen betaal je daar per keer € 2.25 voor en als je met je pas in een winkel oid betaald is het € 0.16 per transactie…

ik ben dus ook nog aan het denken wat het beste is… gewoon een heleboel in 1 keer opnemen daar en misschien voor nood een creditcard mee…

ps je moet wel een wereldpas hebben!

groetjes afke

Hallo,

Ik zit zelf bij de Rabank en heb daar een pakket waar een creditcard bij in zit. Ik betaal niets extra voor pinnen in het buitenland alleen de wisselkoers. Ik doe dit inmiddels al 2.5 jaar zolang als ik op wereldreis ben. Het is per bank verschillend maar ik weet dat de postbank ook zoiets heeft.

Wat Moira zegt doe ik ook. Zit hier ook een jaar en met Rabobank kun je gratis geld opnemen. Het enige nadeel is dat je met een gewone bankpas uit NL hier niet in winkels kan pinnen. Omdat ik zelf een jaar weg ben heb ik ook een creditcard aangeschaft, omdat dat nodig is wil je een auto huren, campsite boeken of als noodgeval.

Aangezien ik hier ook een baan heb, moest ik wel een bankrekening aanvragen en dat was binnen een uur geregeld (National Bank). Hier heb je een passpoort voor nodig that’s it.

Maar voor 3 maanden zou ik niet te moeilijk doen. Of een bankrekening bij Rabobank nemen en geen kosten betalen of maandelijks 1x veel geld opnemen zodat je maar in totaal 10 euro kosten kwijt bent.

Succes!