Wij gaan over enkele weken naar Zuidelijk Afrika en beginnen onze reis in Johannesburg, als een van de laatste voorbereidingen ben ik na aan het denken over een banden reparatie set. Zijn deze in Zuid Afika bij tankstations te koop of is het verstandig deze hier al te kopen?
Wie heeft ervaring met deze reparative setjes en welke zijn goed en betrouwbaar?
nee, die zijn er niet helaas. Er zit een reservewiel in de auto. En als je problemen hebt met banden,ga je gewoon naar een banden reperaties shop en die maken de band, of erger je moet een nieuwe kopen.
Ik heb even gegoogled gisteravond en er zijn wel van deze setjes te koop in NL, niet in Zuid Afrika? Omdat wij over grote afstanden gaan reizen lijkt het mij volstandig om deze in de auto te hebben mocht er al een band lek zijn
Wij hadden 2 jaar geleden zo’n set gekocht in een “outdoor-winkel”, waar bv ook tenten en toebehoren worden verkocht (maar gelukkig nooit nodig gehad).
Je zal deze ook in bandencentrales zoals “Supa Quick” kunnen vinden en anders verwijst men je daar wel door naar het dichtstbijzijnde adres. Of je ze ook bij tankstations vind, kan ik niet bevestigen.
Nooit nodig gehad in Zuid Afrika en ook niet in Namibia. En wij kondengewoon altijd een pech service bellen als er problemen warem , maar persoonlijk nooit hoeven doen. Wel mijn man, die heeft een paar klapbanden gehad in ZA. Je kan bij een huurauto altijd het verhuurbedrijf bellen en zoals eerder gezegd, overal van de banden repair bedrijven overal in Zuid Afrika. Lekker makkelijk gewoon. en zeker niet duur ook hoor!
Geen idee of dit in NL te koop is, woon daar al een tijd niet meer namelijk.
Of die sets in ZA te koop zijn, zal best. Bedoel je van die inspuit repair sets? dan is moet je zeker daarna een nieuwe band kopen.