Wie heeft er ervaring met meerdaagse (jungle)trekkings rond Ban Lung
en kan me hier iets over vertellen of tips geven?
Klopt het bv. dat locale touroperators niet in het NP mogen komen en je dus eigenlijk afhankelijk bent van 1 organisatie? Hoe zijn de trekkings en begeleiding bevallen en wat is de richtprijs? En het belangrijkste natuurlijk… hoe vond je het!
Is Ban Lung direct vanuit Siem Reap te bereiken of moet je altijd via
Phnom Penh? Tips?
Ik ben helaas nog niet in dit gebied geweest.
Ik kan wel zeggen dat een rit Siem Reap - Ban Lung volgens mij niet in 1 dag is te doen! Dat is echt een behoorlijk stuk. Het beste is de reis op te splitsen en te overnachten in Kratie. Vanuit Phnom Penh is Ban Lung wel in een dag te bereiken, maar alsnog denk ik een uur of 8 rijden.
Heb een 3 daagse jungle trekking in Ban Lung gedaan. Werd georganiseerd vanuit mn guesthouse, Lake view heete dat volgens mij. Je had een engels sprekende gids en ook een cambodjaanse gids erbij. Eerste nacht in je jungle geslapen in hangmatten en de tweede nacht in een dorp. Was erg cool en door de jungle lopen was best zwaar soms. mede door de temperatuur het was al aardig ver in het droge seizoen toen ik er was. Je kan idd ook naar het nationale park maar dan ben je weer een extra dag reizen kwijt om daar vanuit bang lung te komen.