Bamburi Beach hotel

hallo,
Deze zomer gaan we 2 weken naar Kenia, waarvan we 4 dagen safari hebben geboekt bij Magical safari’s (hierover heb ik heel wat positieve reacties kunnen vinden).
De reacties van het hotel Bamburi Beach zijn echter heel uiteenlopend. Sommige mensen vinden het fantastisch, anderen vinden het super slecht. Hierdoor begin ik echt te twijfelen of we een goede keuze hebben gemaakt…(we gaan met onze 2 kinderen van 13 en 16 jaar)
Zijn er mensen hier op het forum die ervaringen hebben met dit hotel ?
Alvast bedankt voor eventuele reacties, tips,…

Hoi,

Het Bamburi Beach hotel is geen super slecht hotel. Ik ben afgelopen maart geweest. Het is een standaard hotel met 2 niet al te grote zwembaden en geen ligbedden op het strand. Persoonlijk zal ik niet meer terug gaan naar dit hotel. Het eten was goed, de animatie ook maar de “tuin” van het hotel is vrij klein waardoor je veel op elkaars lip zit om het zomaar te zeggen. Ik ben afgelopen december naar Southern Palms Beach resort geweest, dit is het zuster hotel van Bamburi maar dan velen malen beter, echt een wereld van verschil, zwembaden en de tuin zijn ook veel groter en het strand Diani Beach is veel mooier. Ik zou hier direct weer naar terug gaan maar omdat ik ook de noordkant van Mombasa wilde zien heb ik toen toch voor Bamburi gekozen. Afijn geen slecht hotel, de kamers zijn van dezelfde standaard als Southern Palms, maar terug gaan zal ik niet. Je zal vast veel plezier hebben daar, je moet het je zelf ook naar je zin maken natuurlijk en als je ook excursies gaat doen zit je toch geen hele dagen in het hotel.

Veel plezier alvast.

ieder hotel heeft zo zijn eigen pluspunten en ook mindere kanten,
als je vaker gaat kan je ook een cottage huren maar dan moet je natuurlijk wel verder alles zelf doen je zit dan niet all-inclusief maar dan zie je wel meer van het dagelijkse leven
veel mensen die een all-inclusief hebben geboekt komen jammer genoeg niet genoeg uit hun hotel jammer toch?

kwaheri

Bamburi hotel ligt midden in het bruisende leven van de Noordkust.
Dichtbij op het strand is watersport, de openbare weg is op loopafstand.
Ga een op een zondagmiddag naar Big Tree, aan het Bamburi strand.
Daar speelt elke donderdag tot zondag een live band afgewisseld met cabaret, acrobaten shows etc.
Je zit dan midden tussen de Keniaanen, veelal gezinnen, die daar hun weekend vieren.
Het aantal mensen dat rijen dik mee staan te kijken naar de shows vanaf het strand is een bezienswaardigheid op zich.
Het strand is leuk om te wandelen, niet echt om rustig te zonnen.
Bamburi hotel is een redelijk goed hotel waarvandaan je verschillende uitstapjes kan maken.

Tja. ALs je de keuze al hebt gemaakt zul je wel zien ? De reacties zijn meestal heel uiteenlopend. Smaken verschillen. De één slaapt vast en wordt neit wakker van knallende hoteldeuren, of dronken feestvierders aan het zwembad. De ander ergert zich daar blauw aan en slaapt dan een nacht niet.
Mijn kinderen vonden het SUPER. We zijn er 2 keer geweest.
Lekker zwemmen, vrolijke en lieve personeelsleden, animatieteam deed goed zijn best.
Eten was best OK.
Zoals elk hotel veel lawaai.
Het ligt veel aan jezelf ook he, sta je open voor leuke interacties met de lokale bevolking zoals Kenya hieronder beschrijft ?
Ga je zelf wat leuke uitstapjes doen ? Bamburi is daarvoor goed gelegen. Je kan met de Matatu ‘‘linksaf’’ naar Mombasa (town) of ‘‘rechtsaf’’ naar Mtwapa-Kilifi-Watamu.

Ga zeker eens kijken bij de souvernirmannen die onder het terras zitten. (niet dat je ze kan ontlopen) die mensen pakken al 10tallen jaren lang dag in dag uit hun spulletjes in en uit dagelijks om hun gezinnen ‘‘up country’’ te kunnen onderhouden. De meeste mensen die daar zitten komen uit Machakos en omstreken en kunnen maar 1 of 2 keer per jaar naar huis.

:zon02: